A tárca közleménye szerint tavaly decemberben helyezték forgalomba a harmadik legtöbbet a kizárólag elektromos hajtású gépjárművekből. Az 1970-es múlt havi darabszámot csak a tavalyi március előzi meg 2108 darabbal az örökrangsorban, illetve 2072-vel holtversenyben 2024 júniusa és szeptembere. A lendületes gyarapodásnak köszönhetően lett a leginkább környezetkímélő járműpark több mint 70 ezer darabos – írta az Energiaügyi Minisztérium (EM) Facebook-bejegyzésében.
A közlekedési nyilvántartási adatok alapján 2024-ben minden korábbinál több, összesen majdnem 22 ezer tisztán elektromos gépkocsi kapott zöld rendszámot Magyarországon.
A legnagyobb hányaduk, több mint 20 ezer darab személyautó volt. A tiszta és csendes állomány 2023-ban kevesebb mint 14 ezer darabbal bővült, az előző év tehát újabb szintlépést hozott az elektromobilitás térnyerésében – tették hozzá.
A sorozatos rekorddöntések a bejegyzés szerint jelentős részben a vállalatok e-autó beszerzéseit támogató kormányzati programnak köszönhetők. A február óta futó kiírásban már több mint 5400 személyautó, kisteherautó és kisbusz megvásárlásához kértek a cégek több mint 21 milliárd forint támogatást. A 30 milliárd forintos keretösszeg bő felét mostanra szerződésekben lekötötték, közel hatodát pedig ki is fizették a nyerteseknek.
A gazdasági társaságok március végéig pályázhatnak a járművenként 2,8-4 millió forint állami hozzájárulásra. A kormány két felhívásban összesen közel 60 milliárd forinttal ösztönzi a további előrelépést. A másik program a vidéki e-töltőhálózat fehér foltjainak felszámolására szolgál az országos lefedettség elérése érdekében, 28 milliárd forintos kerettel.
A tisztán elektromos hajtású gépjárművek száma 2020 eleje óta több mint kilencszeresére nőtt Magyarországon. A zöldautózás terjedése is elősegítette, hogy a korábbi folyamatos növekedéssel szemben a közlekedés kibocsátása üvegházhatású gázokból 7 százalékos csökkenésbe fordult 2023-ban – közölte a minisztérium.