1p

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

10 évvel a határidő előtt bekövetkezik, amit célul tűztek ki: már jövőre több elektromos autót adnak el Kínában, mint hagyományos meghajtásút.

A kínai kormány 2020-ban azt a célt tűzte ki, hogy 2035-re az eladott autók legalább fele tisztán elektromos legyen. A legújabb előrejelzések szerint ezt a célt már jövőre, 10 évvel a határidő előtt sikerül túlszárnyalni – írja a Totalcar.hu. A lap meghatározó befektetési vállalatok előrejelzése alapján arról ír: 

2025-ben a villanyautó eladások 20 százalékkal emelkednek az idei évhez képest, a belső égésű motoros autók piacán viszont hanyatlás, azaz 10 százalékos csökkenés várható.

Eközben a plug-in hibridek piaci részesedése is nőhet. Ezzel együtt a lap szerint a rendkívül telített kínai autóiparban a piac konszolidációja várható a következő években – a kevésbé versenyképes gyártók eltűnhetnek, a növekedés pedig lelassulhat.

Miközben a kínai autógyártók jobbnál jobb számokat jelentenek, az európai autóipar válságba került – korábbi elemzésünkben azt jártuk körül, mit jelenthet mindez a magyar autóipar számára:

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!