2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hazai üzleti szféra digitalizációs szintje le van maradva az uniós átlagtól, de régiós viszonylatban a magyar mutatók a legjobbak.

A hazai üzleti szféra digitalizációs szintje le van maradva az uniós átlagtól, de régiós viszonylatban a magyar mutatók a legjobbak – írta a GKI Gazdaságkutató Zrt. a vállalatok digitális felkészültségéről szóló elemzésében. Az MTI-hez elküldött összefoglaló szerint a vállalatirányítási rendszerek megkönnyítik a cégen belüli információáramlást, javítják az adatminőséget, hozzájárulnak a vállalatok hatékony működéséhez; hasonló megoldásokat a magyar cégek 35 százaléka használ, szemben az EU 43 százalékával.

Az unióban a vállalatok 32 százaléka használ legalább kétféle közösségi elérést támogató platformot, a magyar vállalatoknak csak 17 százaléka. A felhőalapú szolgáltatások igénybevételénél a hazai cégek csak két százalékponttal vannak lemaradva az unió 39 százalékos átlagától.

Csak minden hatodik magyar cégnek van legalább két közösségimédia-platformja
Csak minden hatodik magyar cégnek van legalább két közösségimédia-platformja
Fotó: Depositphotos

Tavaly az uniós vállalatok 8 százaléka használt valamilyen mesterséges intelligencia alapú megoldást, a hazai cégeknek csak 3,7 százaléka élt a lehetőséggel. A mesterséges intelligenciát bevezetni tervező magyar vállalatok saját bevallásuk szerint jellemzően a szakértelem hiánya és a magas várható költségek miatt nem használnak még mesterséges intelligenciát, de gátló tényező a meglévő rendszerekkel való kompatibilitás hiánya és a jogi háttér bizonytalansága is. Azon magyar cégek, amelyek használnak mesterséges intelligenciát, jellemzően a marketing és értékesítés, a számvitel és pénzügy, valamint a termelés területén veszik hasznát az új technológiának.

Az elektronikus értékesítés volumenét tekintve ugyanakkor jól áll Magyarország, a vállalatok nettó árbevételének 23 százaléka származik online értékesítésből, megelőzve az uniós 18 százalékos átlagot. A hazai kis- és középvállalatok esetében 18 százalék az arányszám, jelentősen jobb a 12 százalékos uniós szintnél.

A GKI elemzése szerint a magyar cégek egyre több digitális technológiát vezetnek be. Ezt a trendet a koronavírus-válság felerősítette, de a Covid után sem áll meg a digitalizáció térnyerése, ugyanakkor további erőfeszítések szükségesek az Európai Unió átlagának eléréséhez.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!