3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A főpolgármester Facebookon írta le részletesen, hogy mi a probléma a kormányzati ötlettel.

Ahogy arról korábbi cikkünkben is írtunk, egy új kormányzati javaslat fizetőssé tenné az M0-s elkerülő útjának teljes szakaszát – beleértve a Dunán átívelő Megyeri és Deák Ferenc hidakat, valamint a Ráckevei (Soroksári)-Duna felett átívelő hidat is – fizetőssé válna 2024 januárjától.

Karácsony Gergely az ötletet korábban is élesen kritizálta, most azonban részletesen is közzétette a Fővárosi Önkormányzat véleményét arról, hogy pontosan mi a probléma, pontokba szedve:

  • Egy átlagos hétköznap teljes napi forgalmával számolva a fizetősre tervezett utakon, és ennek hatására az M0-s autóúton és az M31-es autópályán, csökken a forgalom, ezzel párhuzamosan többletforgalom jelenik meg Budapesten belül és az agglomerációs bevezető utakon. A kormány javaslata tehát több dugót eredményezne a városban.
  • A bevezető utakon és az M3-as autópályán várható a legnagyobb forgalomnövekedés, ezzel tovább növelve az amúgy is forgalmas útszakaszok terheltségét.
  • Az egyébként is legnagyobb forgalmat szállító Árpád hídon és a Rákóczi hídon lenne a legtöbb dugó a kormány tervei miatt.
  • Olyan budapesti autósoknak is hídvámot kellene fizetniük, akik a III. és a IV., valamint a XXI. és a XXII. kerületek között, vagyis a városon belüli közlekedésre használják a kormány által fizetőssé tenni kívánt hidakat. A forgalmi modell alapján naponta mintegy 16 700 ilyen utazás történik Budapesten belül, vagyis ez a sarc több tízezer budapestinek jelenthet többletkiadást.
  • Szintén forgalomnövekedést jelentene a városon belül az is, hogy a teherforgalom számára olcsóbbá válik áthajtani a fővároson, mint azt az M0-s autópályán megkerülni. Ez elfogadhatatlan.
  • Abszurd, hogy a kormány tervei szerint útdíjat kellene fizetni a BKK által megrendelt budapesti buszok után is, amelyek egyébként budapesti célpontok között szállítják az utasokat az M0-s hídjain. Ezek a BKK járatok jelenleg 29 autóbusz rendelkezésre állását igénylik, ráadásul a díjfizetés bevezetése ennél jóval nagyobb számú járműállományt érintene.

A főpolgármester végül hangsúlyozta, a főváros érdekeit nem az M0-s hídjainak fizetőssé tétele, hanem pont, hogy az ingyenesség szolgálja. Karácsony Gergely posztjához egy térképet is csatolt, ez a leírás szerint a jelenlegi és a most kilátásba helyezett útdíj bevezetését követő forgalmi átrendeződéseket mutatja: a piros szín a forgalom növekedését, a zöld a forgalom csökkenését jelenti az adott útszakasz esetében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!