2p

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A főpolgármester szerint hídvámmal sarcolná a budapestieket a kormány.

Naponta tízezreket sarcolna a kormány és dugókat okozna Budapesten: ezt jelenti valójában az M0-s fizetőssé tétele - írja friss Facebook-bejegyzésében Karácsony Gergely. Az M0-s hídjain a becslések szerint naponta 16 700 utazás történik a városon belül. Tízezrek használják tehát a hidakat, hogy Budapesten belül közlekedjenek, nekik most két választási lehetőséget nyújt a kormány: vagy fizetik a kormány új hídvámját, vagy minden nap több tíz kilométeres kerülőt kell tenniük, növelve ezzel a városi dugók számát.

A főpolgármester szerint a XXI. században teljes mértékben elfogadhatatlan az a várospolitikai felfogás, amit a kormány az M0-s gyűrűt használók sarcolásával képvisel. Ha fizetőssé válik az M0-s, autósok tízezrei kényszerülnek majd arra, hogy hosszabb, kényelmetlenebb és környezetszennyezőbb útvonalon közlekedjenek. Az intézkedés jelentősen rontaná a közlekedési lehetőségeket Óbuda és Újpest, valamint délen Budafok, Csepel és Soroksár között. Teljesen abszurd és elfogadhatatlan, hogy a BKK által megrendelt budapesti buszok után is útdíjat kell fizetni, amelyek egyébként budapesti célpontok között szállítják az utasokat az M0-s hídjain.

Karácsony Gergely szerint emberek tízezreinek életét nehezítik meg a hídvám bevezetésével. Fotó: Bánkuti András
Karácsony Gergely szerint emberek tízezreinek életét nehezítik meg a hídvám bevezetésével. Fotó: Bánkuti András

A kormány terve konkrét károkozás Budapest és a budapestiek számára: emberek tízezreinek életét nehezítik meg a hídvám bevezetésével, és még sok százezer budapestiét a város útjaira terelt plusz autósforgalommal - mutatott rá Karácsony.

Szerinte sarc, dugók és környezetszennyezés- ez a kormány terve. Hozzátéve: Budapest vezetése ezzel szemben azon dolgozik, hogy a külsőbb kerületek lakói számára is kényelmes közlekedést biztosítson, a város élhetősége, a torlódások mérséklése és a tiszta levegő megőrzése érdekében.

"Elvárom, hogy a kormány vonja vissza javaslatát az M0-s elkerülő út fizetőssé tételéről. Sőt, továbbra is azt várjuk a kormánytól, hogy a jelenleg fizetős szakaszait is tegye ingyenessé az M0-s gyűrűnek" - fejezte be posztját a főpolgármester.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!