4p

A koronavírus iránt kedden este, az első hazánkban azonosított beteg megjelenése után fokozódott az érdeklődés a magyarok körében, de már ez is lecsengőben van.

Látványosan megugrott a Google-ben a korononavírusra keresők száma szerdán kora este miután hivatalosan is elérte Magyarországot a vírus. Míg korábban naponta maximum 25 alkalommal kerestek rá a "koronavírus" szóra a keresőportálon, a bejelentést követően ez a szám 100-ra ugrott. És bár azóta is érkeztek hírek újabb fertőzött betegekről, a Google Trends szerint az érdeklődés megfeleződött, 25-50 között mozog a keresések száma. Hasonlóan alakul a keresések görbéje a "koronavírus Magyarország" kulcsszavak esetén is.

Ha az elmúlt 30 nap kereséseit vizsgáljuk a témában, akkor jól kirajzolódik, hogy jóval a vírus hazai megjelenését megelőzően tájékozódni szerettek volna a betegséggel kapcsolatban. A "szájmaszk", "kézfertőtlenítő" és a "koronavírus tünetei" kifejezések esetében egyaránt február 25-én és 26-án volt felfokozott az érdeklődés a magyar internetezők körében: azóta még a 25-öt sem éri el a keresések száma ezen kifejezések esetében.

Az hogy a keresőoldalt kevésbé használják informálódásra a magyar internezetők a témában, részben köszönhető annak is, hogy a hazai sajtó alaposan és széleskörűen foglalkozik a témával. Így akár az online portálokon, akár egyes tévéműsorok révén sokakhoz eljuthatnak a legalapvetőbb információk.

A koronavírussal kapcsolatban sokkal inkább specifikus információkat keresnek a magyar az interneten. A Google Trends kimutatása szerint a fertőzéshez leggyakrabban a "koronavírus térkép", az "időkép koronavírus" és például az "olaszország koronavírus" kapcsolódott.

Érdekes a régiók szerinti lebontás is, mivel főként a nyugat-magyarországon élők szeretnének inkább plusz információkhoz jutni a betegséggel kapcsolatban. Az élen Veszprém megye áll, ezt Zala, Fejér és Komárom-Esztergom megye követi. Hajdú-Bihar megyében élők csak az elmúlt hét napban aktivizálták magukat, ami annak köszönhető, hogy Romániában már múlt héten megjelent a vírus, ám ennek ellenére a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében élők körében nem volt ilyen fokozottabb aktivitás. Utóbbi egészen meglepő, hiszen azon a területen nagyon gyakori, hogy a határ közelében lévő romániai településekről Magyarországra járnak át bevásárolni - például a határtól alig 50 kilométerre fekvő Mátészalkára az egyik hipermarket ottani egységébe.

Katy Perry legalább annyira megmozgatta a magyarokat

Érdemes egy pillantást vetni az elmúlt napok top kereséseire is. Amikor legelőször néztük meg a toplistát csütörtökön késő délután, akkor még toronymagasan Katy Perry állt az élen. Az énekesnő pont tegnap jelentette be, hogy első közös gyermeküket várják Orlando Bloommal. Ma reggelre azonban a teljes napot nézve az örömhír már a második helyre csúszott és a "koronavirus.gov" lett a legfelkapottabb téma. A dobogó harmadik fokára egyébként Szabadi Béla került. Végignézve a 15-ös listát, azon mindössze 5 olyan témakör szerepel, mely a koronavírussal lehet összefüggésben: a koronavirus.gov mellett

  • a Szent István Egyetem (itt tanult az egyik fertőzőtt iráni diák),
  • a koronavírus miatt elmaradó autóshowra, az AMTS-re is felkapott téma volt,
  • Kásler Miklós a hetedik legfelkapottabb lett csütörtökön,
  • végül a "Koronavírus Magyaroszág keleti" került a legutolsó helyre.

Az, hogy a felkapott témák közé kerültek a koronavírussal összefüggő témák, leginkább a hazai megjelenés óta jellemző. Előtte ugyanis egyetlen kifejezés sem került be a felkapottak közé. Kedden Abella Miklós, hétfőn Abaházi Csaba, a múlt hétvégén pedig a Real Madrid-Barcelona érdekelte leginkább az internetezőket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!