2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az csak később derül ki, mennyire jó üzlet volt megvenni a budapesti repülőteret, de a mostani információk szerint drága mulatságról van szó. 

Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke a választások előtt még interjút adott a Kossuth Rádióban, amelyben azt mondta a riporternek a Budapest Airport állami megvásárlásáról, hogy az növelte a magyar átlagpolgárok vagyonát – írta a Telex abban a cikkében, amelyben elemzi az állítást.

Nem biztos, hogy olyan jó üzlet volt megvenni a repteret
Nem biztos, hogy olyan jó üzlet volt megvenni a repteret
Fotó: Budapest Airport

„Gratulálok önnek, az ön vagyona megnőtt, valaki kiszámolta, hogy százvalahány ezer forinttal önnek több vagyona van, mint tegnapelőtt volt, hiszen a reptér magyar állami tulajdonba került” – mondta a kormányfő. Ha lenne még 10 millió magyar az országban, és mindenki vagyonosodott volna 100 ezer forinttal, az 1000 milliárd forintos vagyongyarapodás lenne. A Budapest Airport ára azonban 1200 milliárd forint volt.

Sokba került

Valójában a telexes cikk szerint azonban nem történt vagyongyarapodás. A miniszterelnök érvelése olyan, mint amikor valaki vesz százmillió forintért egy lakást, és úgy érzi, hogy ennyivel megnőtt a vagyona. Valójában csak annyi történt, hogy kevesebb lett a pénzvagyona, de több lett az ingatlanvagyona.

Bukta Gábor, a Concorde elemzési üzletág-vezetője elsősorban arra hívta fel a Telex sajtómunkásainak figyelmét ezzel kapcsolatban, hogy egy vásárlásnál nem elég pusztán a cég adott évi eredménytermelő képességét vagy a kifizetendő vételárat megnézni.

Bele kell venni az elemzésbe azt is, hogy mennyi adóssága és mennyi készpénzállománya van. Egy példával a következőképpen érzékeltethető a dolog. Mondjuk eladóvá válik két trafik. Az ára mindkettőnek ötvenmillió forint, és mindkettő évi tízmillió forintos nyereséget termel. Ugyanakkor az egyikben éppen üres a pénztár, de van a cégnek húszmillió forint tartozása, a másikban nincs tartozás egyáltalán, sőt a kasszában van még ötmillió forint készpénz is. Nyilván a másodikat fogjuk választani.

A hosszú cikk szerint az idő majd minősíti az üzletet, de sajnos, ha a ma rendelkezésre álló információk alapján kellene tippelni, és csak üzleti szempontokat veszi valaki számításba, akkor nagyon úgy néz ki, hogy igazából nem az fog majd kiderülni, olcsón vagy drágán, hanem az, hogy drágán, vagy nagyon drágán vásároltunk.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!