Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a következő szavakkal jelentette be a vételt:
visszaszereztük, újra magyar kézben a reptér.
(Valójában a repülőteret sohasem adták el, csak az üzemeltető Budapest Airport Zrt-t. A kormány folyamatosan tévesen állította, hogy az objektumot adták el - a szerk.)
Mint mondta a miniszter, több mint egy éves intenzív tárgyalássorozatot követően 2024. június 6-án írták alá a Budapest Airport Zrt. adás-vételi szerződését. Ezzel a tranzakció lezárult, így közel 20 év után újra nemzeti többségi tulajdonba került a reptér (vagyis a vállalat).
A tranzakció a rendszerváltás óta a legnagyobb üzletnek számít, a vételár 3,1 milliárd euró (nagyjából 1207 milliárd forint), illetve a hitelezői konzurciummal történt megállapodásnak köszönhetően a korábbi tulajdonosok által felvett 1,44 milliárd eurónyi hitelt (nagyjából 562 milliárd forint) is meghosszabbították.
Az Index cikke szerint a tárgyalások a Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt. és VINCI Airports részéről két körben zajlottak. Az üzletkötés ugyanis egy nemzetközi eladói körrel történt, amelyet az AviAlliance, a GIC és a CDPQ alkottak, valamint a tranzakció zárásához a repteret finanszírozó nemzetközi hitelezői körrel is megállapodtak. A vételár-arányosan a magyar állam 80 százalékos tulajdonrészt szerzett a Budapest Airport Zrt.-ben, a francia társbefektető VINCI pedig 20 százalékot.
Az eladók által irányított Budapest Airport 2008 és 2023 között több mint 700 millió euró értékű fejlesztést hajtott végre. A 2008-as 8,4 millióról 2019-re 16,2 millióra nőtt az utasok száma. A Covid átvészelése után tavaly már 14,7 millióra emelkedett ez a mutató, idén az eddigi trend alapján várhatóan eléri a 15,5 millió-t. A cargo forgalom meghaladta az évi 200 ezer tonnát, ami abszolut rekord.