2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Lázár János egy óriási vasútfelújításra adott utasítást, a MÁV vezetése viszont nem tudja, miből kéne ezt végrehajtani. Ne okoskodjanak és ne mellébeszéljenek - üzent nekik a miniszter.

Ahogy arról az Mfor.hu-n is beszámoltunk, fura helyzet állt elő a Budapest–Győr–Hegyeshalom vasútvonal kapcsán. Lázár János építési és közlekedési miniszter elrendelte a vonal felújítását, miután az olyan rossz állapotba került, hogy sebességkorlátozást kellett bevezetni. A projekt azonban elvinné a vasúttársaság karbantartási és felújítási keretének nagy részét, ezért a társaság vezetése a minisztert kérte meg arra, hogy szerezzen rá pénzt.

A menetrend betartása csupán presztizskérdés?

Egy más témában tartott szerdai sajtótájékoztatón a Budapest-Hegyeshalom vasútvonalon a napokban bevezetett sebességkorlátozásokkal kapcsolatos kérdésre Lázár János az MTI tudósítása szerint úgy válaszolt, egy nagyon súlyos műszaki probléma állt elő az 1-es Budapest-Bécs vasútvonalon Biatorbágy és Tata között mintegy 56 vasúti kilométeren. Leszögezte, olyan nem fordulhat elő, hogy a menetrend tartása vagy "sebesség presztízs" miatt veszélybe kerüljön egyetlen ember is.

Lázár János építési és közlekedési miniszter az épülő M49-es gyorsforgalmi útról tartott sajtótájékoztatót, mégis a MÁV vezetésének küldött üzenete szólt a legnagyobbat. Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt
Lázár János építési és közlekedési miniszter az épülő M49-es gyorsforgalmi útról tartott sajtótájékoztatót, mégis a MÁV vezetésének küldött üzenete szólt a legnagyobbat. Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

Üzenet a MÁV vezetésének: ne okoskodjanak!

Azonnali beavatkozás esetén ezt a pályaszakaszt 32 milliárd forintból lehetne újjáépíteni, ezzel a hibát három-négy hónap alatt el lehet hárítani és nem kell tovább csökkenteni a megengedett sebességet, az ehhez szükséges erőforrások rendelkezésre fognak állni - mondta Lázár János az MTI tudósítása szerint.

"A MÁV vezetői ne okoskodjanak és ne mellébeszéljenek, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket, garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a vasúti pálya újjáépítését és természetesen én, mint tulajdonos, a pénzügyi feltételeket biztosítani fogom" 

- fogalmazott Lázár János.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!