Ahogy arról az Mfor.hu-n is beszámoltunk, fura helyzet állt elő a Budapest–Győr–Hegyeshalom vasútvonal kapcsán. Lázár János építési és közlekedési miniszter elrendelte a vonal felújítását, miután az olyan rossz állapotba került, hogy sebességkorlátozást kellett bevezetni. A projekt azonban elvinné a vasúttársaság karbantartási és felújítási keretének nagy részét, ezért a társaság vezetése a minisztert kérte meg arra, hogy szerezzen rá pénzt.
A menetrend betartása csupán presztizskérdés?
Egy más témában tartott szerdai sajtótájékoztatón a Budapest-Hegyeshalom vasútvonalon a napokban bevezetett sebességkorlátozásokkal kapcsolatos kérdésre Lázár János az MTI tudósítása szerint úgy válaszolt, egy nagyon súlyos műszaki probléma állt elő az 1-es Budapest-Bécs vasútvonalon Biatorbágy és Tata között mintegy 56 vasúti kilométeren. Leszögezte, olyan nem fordulhat elő, hogy a menetrend tartása vagy "sebesség presztízs" miatt veszélybe kerüljön egyetlen ember is.
Üzenet a MÁV vezetésének: ne okoskodjanak!
Azonnali beavatkozás esetén ezt a pályaszakaszt 32 milliárd forintból lehetne újjáépíteni, ezzel a hibát három-négy hónap alatt el lehet hárítani és nem kell tovább csökkenteni a megengedett sebességet, az ehhez szükséges erőforrások rendelkezésre fognak állni - mondta Lázár János az MTI tudósítása szerint.
"A MÁV vezetői ne okoskodjanak és ne mellébeszéljenek, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket, garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a vasúti pálya újjáépítését és természetesen én, mint tulajdonos, a pénzügyi feltételeket biztosítani fogom"
- fogalmazott Lázár János.