Érdekes közleményt adott ki a MÁV.
Lázár János építési és közlekedési miniszter 2025. január 8-án 10 olyan vállalást fogalmazott meg, amelyek célja, hogy a MÁV-csoport által nyújtott szolgáltatások gyorsan és érezhető mértékben javuljanak. Ezeknek a lépéseknek jelentős a forrásigénye, ez pedig indokolttá tette a közlekedési vállalatcsoport rendelkezésére álló erőforrások elosztásának és felhasználásának újragondolását – áll a közleményben.
Ennek következményeként a Rákosrendező fejlesztési terület kármentesítési és hulladékelszállítási feladatainak ellátására – eleve feltételesen – kiírt közbeszerzési eljárást forráshiány miatt érvénytelenítették. A MÁV Zrt. ennek megfelelően nem végez majd kármentesítési, bontási és hulladékelszállítási tevékenységet, a terület – vasútüzemtől elválasztott része – várhatóan a jelenlegi állapotában kerül értékesítésre.
Azt nem közölték, hogy a mostani változás mennyiben hátráltatja a Mini-Dubaj beruházásait. A rákosrendezői projekt egy ötmilliárd eurós beruházás, amit egy arab beruházó hajtana végre. Ennek nyomán egy új városrész, egy új városnegyed valósul meg a Rákosrendező vasútállomás környékén, új pályaudvar épülne, megépülne a ferihegyi gyorsvasút, amelyet ki tudnának adni koncesszióba, illetve meghosszabbítanák az M1-es metró vonalát.
Lázár János január elején egyrészt azt mondta, hogy a sajtó direkt lejáratja a vasúttársaságot, másrészt viszont bejelentette: június elsejétől a busz vagy vasúti menetjegy árának felét visszafizetik, ha az adott járat legalább 20 percet késik (ez csak nálunk nagy truváj, számos külföldi országban ez már eleve így működik – a szerk.). Ez milliárdokba fog kerülni a MÁV-nak, de a miniszter szerint fontos, hogy a vasút ne csak olcsó, hanem pontos is legyen. És tiszta is, ezért 2025-ben az összes vasúti mosdót felújítják, valamint az IC-ket többet fogják takarítani.