A Válasz Online arról ír, hogy egy birtokukba került, idén júniusi szakértői jelentés szerint folyamatosan romlik a Ráckevei-Duna fölött átívelő Gubacsi híd állapota.
"Kikina Artúr, a MÁV pályaműködtetési és beruházási vezérigazgató-helyettese egy június végi egyeztetésen pedig arról tájékoztatta a vasúti fuvarozókat, hogy a híd további nyitva tartása az 20 tonnás súlykorlátozás és 5 kilométer/órás (!) sebességkorlátozás betartásától függ: ennél gyorsabb közlekedésre a híd már alkalmatlan"
- írják a cikkben a hídról, hozzátéve, hogy ez a vasúti és közúti híd a magyar gazdaság kiválthatatlan ütőerének számít, mivel ez köti össze a vasúthálózattal a csepeli Szabadkikötőt, az ország egyetlen konténerkikötőjét.
"Becslések szerint iparunk 30-40 százaléka közvetlenül függ a közúti híddal összeépített vasúti vágánytól"
- fogalmaz a lap.
A hídon ugyan szeptemberben felújítási munkák kezdődnek, ezek azonban csak két évvel hosszabbítják meg a műtárgy élettartamát. Végleges megoldást csak egy új híd építése jelentene, ugyanis az sem megoldható, hogy a Gubacsi hidat hónapokra lezárják egy teljes felújítás keretében, ugyanis az itt lebonyolított forgalmat napi több száz kamionnal lehetne csak kiváltani, márpedig ilyen terhelésre nincs méretezve a környék úthálózata sem.
Új híd építése azonban jelenleg nincs a láthatáron, ugyanis Lázár János más beruházásokkal együtt 2022 nyarán ezt a beruházást is leállította. A kormány ugyan elméletben idén év elején előirányzott - főként uniós forrásokból - 44 milliárd forintot az új híd építésére és más kapcsolódó munkálatokra, azonba erről a MÁV-nál igazából semmit sem tudnak.