2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy szakértői jelentés katasztrofális állapotban van a magyar gazdaság ütőerét jelentő Gubacsi híd, rendes felújításra pedig nincs pénze a MÁV-nak.

A Válasz Online arról ír, hogy egy birtokukba került, idén júniusi szakértői jelentés szerint folyamatosan romlik a Ráckevei-Duna fölött átívelő Gubacsi híd állapota.

"Kikina Artúr, a MÁV pályaműködtetési és beruházási vezérigazgató-helyettese egy június végi egyeztetésen pedig arról tájékoztatta a vasúti fuvarozókat, hogy a híd további nyitva tartása az 20 tonnás súlykorlátozás és 5 kilométer/órás (!) sebességkorlátozás betartásától függ: ennél gyorsabb közlekedésre a híd már alkalmatlan"

- írják a cikkben a hídról, hozzátéve, hogy ez a vasúti és közúti híd a magyar gazdaság kiválthatatlan ütőerének számít, mivel ez köti össze a vasúthálózattal a csepeli Szabadkikötőt, az ország egyetlen konténerkikötőjét.

"Becslések szerint iparunk 30-40 százaléka közvetlenül függ a közúti híddal összeépített vasúti vágánytól"

- fogalmaz a lap.

A csepeli Szabadkikötő - hatalmas konténerforgalmat bonyolítanak itt, vasúti összeköttetés nélkül ez lehetetlenné válhat
A csepeli Szabadkikötő - hatalmas konténerforgalmat bonyolítanak itt, vasúti összeköttetés nélkül ez lehetetlenné válhat
Fotó: MTI/Illyés Tibor

A hídon ugyan szeptemberben felújítási munkák kezdődnek, ezek azonban csak két évvel hosszabbítják meg a műtárgy élettartamát. Végleges megoldást csak egy új híd építése jelentene, ugyanis az sem megoldható, hogy a Gubacsi hidat hónapokra lezárják egy teljes felújítás keretében, ugyanis az itt lebonyolított forgalmat napi több száz kamionnal lehetne csak kiváltani, márpedig ilyen terhelésre nincs méretezve a környék úthálózata sem.

Új híd építése azonban jelenleg nincs a láthatáron, ugyanis Lázár János más beruházásokkal együtt 2022 nyarán ezt a beruházást is leállította. A kormány ugyan elméletben idén év elején előirányzott - főként uniós forrásokból - 44 milliárd forintot az új híd építésére és más kapcsolódó munkálatokra, azonba erről a MÁV-nál igazából semmit sem tudnak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!