4p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A Lufthansa új, Explorer nevű, különleges design koncepció alapján felépített, csupa üvegablakos gépe jobban hasonlít egy privát luxusjachtra, mint egy hagyományos utasszállítóra. Csak éppen ez a „luxusjacht” repül, odaviszi pár óra alatt az utast pár millió euróért, ahová éppen akarja, mialatt kedvére töltheti az időt.

A luxusrepülőgép legfeljebb tizenkét utas szállítására alkalmas, és ugyanazokat a kényelmi lehetőségeket kínálja, mint egy ötcsillagos szálloda. Fantázianeve szuperyacht for the sky, és nemrégiben mutatták be a Dubai Airshow-n. Az egyedi jellemzők közé tartozik a légi diszkó, az üvegpadló és az erkély, amely le- és felszálláskor az aszfalt felett négy méteres magasságban egyedülálló panorámát nyújt a repülőtérre és környékére az utasoknak.

A méregdrága gép közepén található többfunkciós társalgó a falakba és mennyezetbe beépített vetítőrendszerrel rendelkezik, amely egy gombnyomással megváltoztathatja a környezetet, a hangulatot vagy akár az idő érzékünket: virtuális nappali vagy éjszakai égboltot, különféle építészeteket vagy animált víz alatti világot mutat, kívánság szerint. Egy gombnyomással éjszakai szórakozóhellyé varázsolható, "plafonját" színes forgó, villogó diszkógömbök teszik különlegessé.

A közös nappaliból az utasok saját hálószobájukba mehetnek pihenni, ezek a helyiségek a repülőgép hátuljában helyezkednek el. A légitársaság szerint a magánfülkéknek ugyanolyan komforttal kell rendelkezniük, mint egy ötcsillagos szálloda esetében.

Sokak számára a látványos erkély a legszokatlanabb. Fotó: Alltromtresor
Sokak számára a látványos erkély a legszokatlanabb. Fotó: Alltromtresor

A további fedélzeti szolgáltatások közé tartozik az irodahelyiség, a bár és étterem, a konferenciatermek, valamint a gyógyfürdő és a fitneszrészleg.

Ha fel akarja vinni autóját, azzal sincs gond – minden jármű az alsó szinten parkol, az autók tetejére a fedélzet üvegpadlóján akár rá is lehet pillantani.

Sokak számára a látványos erkély a legszokatlanabb, hiszen az ilyen tartozék egy repülőgépen nem mindennapi. Körülbelül négy méteres magasságban a leszállópálya felett egyedülálló kilátás nyílik a repülőtérre és környékére. Az erkély akár koktélparti helyszínének is alkalmas.

Ha erre igény van, a pilóta, illetve az általa vezérelt szerkezet kinyitja az Airbus A330-as főfedélzetén található raktérajtót, lehajtja a több méterrel meghosszabbítható platformot, ahol kényelmes ülések és megterített asztalkák várják az utasokat.

Az exkluzív szolgáltatásokkal bíró jármű természetesen egy szűk réteg számára készült. A gép legfeljebb tizenkét – feltehetően milliárdos – vendéget tud fogadni, de igény esetén a belső berendezés változtatható, így akár 47 utas is elfér, a Daily Mail szerint.

"A VIP világ gyorsan növekvő célcsoportja számára most először hoztunk létre egy repülő platformot" – nyilatkozta Wieland Timm, a Lufthansa Technik értékesítési vezetője a lapnak. A jachtokkal ellentétben az Explorer lehetővé teszi az utasok számára, hogy néhány órán belül a Föld másik felére utazzanak, miközben pihennek, elegáns flőte üvegpohárból pezsgőznek vagy akár üzletet kötnek okostelefonjuk, vagy laptopjuk segítségével.

Egy gombnyomással éjszakai szórakozóhellyé varázsolható. Fotó: Alltromtresor
Egy gombnyomással éjszakai szórakozóhellyé varázsolható. Fotó: Alltromtresor

A kiválasztottaknak szóló repülőgép fogalma nem új: olyannyira, hogy már - 1936-ban ! – léteztek olyan gépek, amelyek fedélzetén nagy, fehér damasztabroszos asztaloknál luxus, pezsgős vacsorákat szolgált fel a légi séf, egyben mixer, a vendégeknek, akik a korabeli fotó alapján be sem voltak kötve – ! – üléseikbe. Persze akkor a légi utazás eleve VIP-szolgáltatás volt, nagyon kevesen tudták megfizetni, és akik meg is tudták volna, azok közül sokan féltek felszállni. Némileg okkal, hiszen az akkori gépek biztonsága a mainál sokkal inkább függött a pilóta figyelmétől, tudásától, éberségétől.

Az 1936-os Pesti Hírlap szerint „az edzett légi utas nyugodtan olvas, kártyázik, rádiót hallgat vagy számol útközben… Az utasok étkezési idő alatt teljesen megfeledkeznek arról, hogy repülőpépen vannak: mintha a berlini Adlonban, a párizsi Claridge-ben vagy a pesti Ritzben fogyasztanák el villásreggelijüket.”

Egy ismerős hasonlatot hoz még fel a repülés előnyeit ecsetelendő az akkori cikk szerzője: „Óbudáról később jut el az ember a Beszkárt-kocsik segítségével Kőbányára, mint repülőgéppel Bécsbe.”.

Ami ma sem változott…

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!