5p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megérkezett az Ázsia Expressz legújabb évada a tévéképernyőkre, duplázott az X-Faktor. Mi pörgött a legjobban a 41. héten? Most kiderül.

Az alaphelyzet idén hétköznap ősszel viszonylag állandó: az RTL esti műsorsávján két műsor osztozik, míg a TV2-n egy műsor tölti ki ezt az időszakot. Ami viszont változott: azután, hogy a Séfek séfe győztest hirdetett, a TV2 műsortervébe bedübörgött az Ázsia Expressz, a reality pedig egyelőre nagyon megy. A kereskedelmi szempontból legfontosabb 18-49 éves korosztály körében az Ázsia Expressz még leggyengébb napján is 21,1 százalékot tudott felmutatni, míg a legerősebb, szerdai adás 25,2 százalékos közönségarányt produkált – ezzel a hétköznapok legjobban futó műsora lett.

Ezzel szemben az RTL estéjét szokás szerint kezdő, a Molnár Piroskát és a makkosfalvai csempészhálózatot felvonultató Keresztanyu heti legjobban teljesítő epizódjának 15,1 százalékos közönségarányra futotta, míg a leggyengébb napon 12,8 százalékot hozott a széria – mindez azt jelenti, hogy folytatódott a Keresztanyu visszaeső tendenciája a korcsoportban a 41. héten is. Ennél lényegesen jobban teljesített a csatorna második esti műsora, a ’Nyerő páros – Mit bír el a szerelem?’, amely utolsó hetén is tudta tartani a 19 százalék körüli átlagos közönségarányt a korcsoportban. A heti teljesítmény közül kiemelkedett a pénteki adás, 23,2 százalékos közönségaránnyal, ez azonban nem véletlen: a Nyerő páros ugyanis győztest avatott pénteken, Megyeri Csilla tévés személyiség, és párja, Molnár Zsolt vitte a pálmát.

A hétvégi produkciók hozták a kötelezőt

A két nagy csatorna hétvégi programja továbbra is három műsorról szól: az RTL az X-Faktor 11. évadját küldi csatába a TV2 ’Sztárban sztár leszek!’ és ’Dancing With The Stars’ műsoraival szemben. Abból a szempontból nem történt érdemi változás a héten, hogy a 18-49-es korcsoportban továbbra is elvitte a hetet az X-Faktor – a széria mind közönségarányban (30,6 százalék), mind a képernyők elé ültetett nézők (330 ezer) számában lenyomta a TV2 tehetségkutatóját. Az X-Faktor szombati versenytársa a képernyőkön a ’Dancing With The Stars’ volt, amely 16,3 százalékos közönségaránnyal a korcsoportban gyakorlatilag megismételte múlt heti eredményét.

Majkának volt miért mosolyognia - nagyot ment a TV2 műsora. Fotó: TV2
Majkának volt miért mosolyognia - nagyot ment a TV2 műsora. Fotó: TV2

Ezzel együtt az azért egyértelmű, hogy a celebtáncos műsort nem kell temetni: a széria a 4 éven felülieket magába foglaló teljes lakossági csoportban már lényegesen jobb eredményt produkált, és 750 ezer nézőt leültetett a tévék elé, a héten ennél erősebb nézettséget csak a ’Sztárban sztár’ tudott hozni.

A szombati eredményeknél azonban sokkal érdekesebb a vasárnap, ahol a Sztárban sztár leszek! szokásos műsoridejében 26,2 százalékos közönségarányt tudott a 18-49-es korcsoportban; míg a teljes lakosság körében 947 ezer ember nézte az adást. Mindez azért jelentős, mert a héten az X-Faktor két adással jelentkezett a mentortáborok miatt, a másodikkal vasárnap, így ismét megtörtént, ami pár héttel korábban: a két csúcsprodukció adása egy időben ment. Néhány héttel ezelőtt, amikor a ’Sztárban sztár’ „merészkedett” át az X-Faktor napjára, a TV2-s széria csúnyán kikapott – erről korábbi cikkünkben is írtunk:

Most azonban az X-Faktor vasárnapi adása vesztett a TV2 műsorával szemben, hiszen az extra X-Faktor 21,3 százalékos közönségarányt tudott a kereskedelmi szempontból legfontosabb korcsoportban, míg nézőszáma a teljes lakosság körében 536 ezer volt. Arról, hogy a ’Sztárban sztár’ azonos napi adása meg tudta verni a kereskedelmi korcsoportban az X-Faktort, Majka is megemlékezett, a TV2-s zsűritag Facebookon örvendezte el, hogy a széria történelmet írt, hiszen erre korábban nem volt példa.

Ez volt az utolsó ilyen hét

A 41. hét sok szempontból is valaminek a végét jelentette – és nem, most nem csak arra gondolunk, hogy véget ért a Nyerő páros – hiszen cikkünk megjelenése idején már a csatornák átalakított műsorrendje éles. Ennek alapján a TV2-n az Ázsia Expressz napi adása mögé ma megérkezik a versenyzők közt például Kulcsár Edinát és G.w.M-et is felvonultató, újonc vetélkedő, a Párharc, amelynek nézettségét a jól csengő celebnevek ellenére is egyelőre legfeljebb csak megtippelni lehet a formátum ismeretlensége miatt.

Az RTL Klub is berobbantja a motorokat, hiszen mától heti hét adással érkezik a nagy visszatérő és örök bulvárkedvenc ’Celeb vagyok, ments ki innen!’, a már bevált Sebestyén Balázs-Vadon Jani műsorvezető párossal. Az, hogy a dzsungelreality milyen nézettségre lesz képes a TV2-s riválisokkal, így például a Sztárban sztárral szemben, különösen érdekes kérdés.

A nézettségi verseny most erre billent

Az előző héttel szemben a libikóka most az RTL felé billent: a csatorna a 18-49-es korcsoportban jobb átlagos heti közönségarányával megnyerte a 41. hetet, ez nagy részben az X-Faktor két adásának, valamint a Nyerő páros utolsó epizódjának volt köszönhető.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!