2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Legalábbis Vitézy Dávid szerint.

Idén 130–140 milliárd forint lehet a MÁV többletköltsége az energiaárak növekedése miatt – egyebek mellett ez is kiderült Vitézy Dávid Telexnek adott interjújából. Ezt az összeget a közlekedési államtitkár szerint nem tudnák kigazdálkodni, ugyanakkor nem készülnek járatcsökkentésekre, spórolni próbálnak. Emiatt leállították a MÁV-Volán-csoport új cégautós lízingszerződését is és felére csökkentik a vasúttársaság cégautó-flottáját.

Vitézy Dávid nem optimista. Fotó: MTI/Kovács Tamás
Vitézy Dávid nem optimista. Fotó: MTI/Kovács Tamás

De a budapesti elővárosi vonalon is kevesebb kocsival közlekednek a járatok. Az államtitkár szerint az utasoknak még így is lesz ülőhelye, zsúfoltságot nem fognak tapasztalni, mert olyan időszakokban lépték ezt meg, amikor az utasforgalom megengedi. A mozdonyvezetőket is érinteni fogja a megtakarítás, elkezdik mérni az áramfogyasztást, majd ha látják a számokat, oktatni fogják a mozdonyvezetőket arra, hogyan tudnak energiahatékonyan vezetni.

Vitézy új utastájékoztatási rendszert is ígért. Eszerint decembertől lesz egy új, fődiszpécser a MÁV-nál, akinek az lesz a dolga, hogy összefogja a tájékoztatást, amit ma az egyes állomásokon ülő emberek végeznek a központtól sokszor függetlenül és percre kész információk nélkül.

„Dolgozunk már azon is, hogy ha vesz valaki a MÁV-appban egy jegyet Szolnokon a Nyíregyházára menő Intercityre, és a vonat nem jön, akkor küldjünk értesítést a mobiltelefonra, hogy gond van, legalább az alapinformáció meglegyen, tudja az utas, mire lehet számítani” – tette hozzá.

Vitézy szerint, ha az uniós források meglesznek és a HÉV-ek fejlesztése a külső szakaszon be tud fejeződni a 2026-os határidőig, akkor az 5-ös metró néven emlegetett rendszer legelső szakaszai elkészülhetnek az ígért tíz éven belül. Ugyanakkor rámutatott, hogy az 5-ös metró hosszú távú koncepciója az, hogy a szentendrei HÉV-et és a csepeli-ráckevei HÉV-et összekötik a város alatt.

„Ennek a teljes belvárosi alagútja nemhogy 8, de 18 év múlva sem hinném, hogy meglesz, de ezt két éve sem gondoltam másként. Ettől még úgy kell tervezni ma, hogy 20 vagy 30 év múlva reális fejlesztések lehetőségét biztosítsuk” – jelentette ki.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!