„Pünkösdi királyságnak bizonyult Vitézy Dávid nagy tarolása, amivel mindent maga alá gyűrt a közlekedés területén, amit csak lehetett”
– ezt írta posztjában a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE). A korábbi Budapest Fejlesztési Központ utódcégét, a 300 fős Nemzeti Közlekedési Központot (NKK) egy rendelettel elvették a Palkovics László vezette Technológiai és Ipari Minisztériumtól; Vitézy Dávid az NKK vezetője volt, államtitkári rangban, viszont az új tulajdonos a Lázár János vezette Építési és Beruházási Minisztérium.
A telex emlékeztet, hogy Lázár lépése nem volt meglepő, mert a Miniszterelnökség már két hónapja jelezte, hogy a Budapesti Fejlesztési Központ ellátta feladatok várhatóan Lázár János tárcájához kerülnek.
Az átvett beruházások nagy része a fővároshoz kötődik: a HÉV-ek felújítása, a Déli körvasút, a Pázmány Campus példának okáért. Elképzelhető, hogy ezek a projektek háttérbe szorulhatnak, mivel Lázár János korábban többször emlékeztetett, hogy szerinte a vidék fejlesztése sokkal fontosabb, mint a fővárosé, hívta fel a figyelmet a telex.