Orbán Viktor miniszterelnök közösségi médiás felületeire az utóbbi időben ipari mennyiségben kerülnek ki a tartalmak: a 167 ezer követővel rendelkező Instagram-oldalán például csak a március 15-i nemzeti ünneppel kapcsolatban 9 bejegyzés született. A kormányfőről készült fotók, videók az 1,2 millió ember által követett Facebook-oldalára is kikerülnek, a beszédei, a vele készült interjúk pedig a saját, személyes logóval feldíszített miniszterelnok.hu oldalon olvashatók. Októberben indult el Orbán Viktor hivatalos Twitter-oldala, ahol jelenleg 134 ezer követője van a miniszterelnöknek. Itt angol nyelvű információk jelennek meg a kormányfő munkájáról és politikájáról, elsősorban a nemzetközi közvélemény tájékoztatására.
Ezt az elképesztő adatmennyiséget és közösségi médiás tartalmat nem lehet egyszerű koordinálni, ezért a miniszterelnok.hu adatkezelési tájékoztatójában megnéztük, ki segíti Orbán Viktort, hogy az üzenetei minél gyorsabban, minél több emberhez eljussanak.
Innen derül ki, hogy az adatkezelő hivatalosan a Miniszterelnöki Kabinetiroda, vagyis Rogán Antal minisztériuma. Azt már pedig lapunk is megírta, hogy brutális összeget kap egy évre Habony Árpád exneje Rogán Antaléktól: a Triton Communications Kft.-vel 764 millió forint értékű szerződést kötöttek, amelynek tárgya "közösségimédia-megjelenésekhez kapcsolódó kommunikációs feladatok ellátása a Miniszterelnöki Kabinetiroda számára".
A Triton Communications Kft. tulajdonosa Kaminski Fanny, akit Orbán Viktor Facebook-oldalának kezelőjének tartanak, illetve Habony Árpád első felesége volt.
A miniszterelnok.hu adatkezelési tájékoztatója szerint az oldal adatfeldolgozója valóban a Triton Kft., az ő dolguk a weboldal fejlesztése, karbantartása és a tartalommenedzsment. A Miniszterelnöki Kabinetiroda viszont al-adatfeldolgozót is igénybe vesz: a We Talk Digital Kft. feladata az adatkezelő által biztosított tartalmak feltöltése a közösségi média oldalakra. Vagyis Rogán Antal minisztériuma ennek a cégnek küldi a kormányfőről szóló híreket, képeket, a cég pedig kiteheti a Facebookra és az Instagramra.
A cég eddig teljesen ismeretlen volt, nyilvános adatbázisok szerint eleve csak 2021 januárban alapították. Tulajdonosa Almás Gergő, 2021-ben 34,7 millió forintos forgalom mellett minimális nyereséggel zártak. Küldtünk kérdést a We Talk Digital Kft.-nek, hogy miért épp rájuk esett a Minisztertelnöki Kabinetiroda választása, de egyelőre nem válaszoltak. A cég székhelye a Tolna vármegyei Tamási, de a fővárosban is van irodájuk.
Digitális marketing szolgáltatásaink számos online marketing taktikához kapcsolódó tanácsadási és irányítási lehetőségeket tartalmaznak, ideértve a keresőmotor-optimalizálást (SEO), a kattintásonkénti fizetést (PPC), hirdetési kampánymenedzsmentet, online marketing stratégia alkotást, versenytárselemzést, social média marketinget, konverziós arány optimalizálást (CRO) és még sok egyéb területet
- szól a cég bemutatkozása.
Almás Gergő esetleg sokaknak ismerős lehet, hiszen 2012-ben a Megasztár 6. szériájában tűnt fel énekesként. Hivatalos Facebook-oldala szerint a Tamásiból érkezett Almás Gergő korábban sohasem foglalkozott az énekléssel, aztán egy karaoke bárban történt „fellépése” után barátai buzdítani kezdték, aminek köszönhetően a Megasztárba is jelentkezett.
A vállalkozása most gyorsan elég népszerű lett NER-körökben. Referenciáik között a miniszterelnök közösségi médiás oldalai nem szerepelnek, de Orbán Ráhel méregdrága bababoltja, az Odu Store Kft. és Tiborcz István szállodái (a turai kastélytól a tokaji Andrássy kúriáig) már szintén dolgoztak Almás Gergő cégével. A fideszes pártigazgató, Kubatov Gábor által elnökölt FTC és a Karmelita kolostort a miniszterelnök számára átépító Zoboki építésziroda is a 2021-ben alapított céget választotta.