4p

Mindent vitt az 50. héten a nézettség szempontjából a labdarúgó világbajnokság fináléja, az Argentína-Franciaország összecsapás közelébe sem ért más műsor, így nemcsak Lionel Messi döntött rekordot. 

Az mostanra biztos, hogy a katari világbajnokság döntője igazán emlékezetes marad, az elmúlt vb-k egyik leggólgazdagabb és legszorosabb összecsapását hozta Argentína és Franciaország küzdelme, amely végül tizenegyesekkel Lionel Messiék győzelmét hozta.

Képünk illusztráció. Fotó: Depositphotos
Képünk illusztráció. Fotó: Depositphotos

Azzal nem árulunk el nagy titkot nyilvánvalóan, hogy rengetegen követték a meccset, azonban a számok így is meglepőek: a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos

18-49-es korcsoportban brutális, 44,5 százalékos közönségarányt hozott és 561 ezer embert ültetett a képernyők elé, amely az egész évben a legjobb eredmény. Hasonló volt a helyzet a teljes lakosság körében is, ugyanis 1,5 millióan nézték a vasárnap késő délutáni döntőt, azaz közel másfélszer annyian, mint a hét második legnézettebb meccsét.

Ez utóbbi a teljes lakosság körében a Franciaország-Marokkó elődöntő volt, erre 962 ezren voltak kíváncsiak, míg az argentin-horvát összecsapást 930 ezren követték. Érdekesség, hogy mindez azt jelenti, hogy a világbajnokság harmadik érméről döntő, Horvátország-Marokkó meccset „csak” 901 ezren követték, azaz úgy tűnik, hogy igazolódik a tétel, miszerint a magyarokat azok a mérkőzések hozzák lázba a leginkább, amelyeken sztárcsapatok lépnek pályára.

Milyen hete volt a kereskedelmi csatornáknak?

Az RTL esetében továbbra is a 'Konyhafőnök – VIP' foglalja el az esti műsorsávot, több mint két órás műsoridejével, a zsűrijében Fördős Zét, Rácz Jenőt, és Sárközi Ákost felvonultató széria némileg javítani tudott az előző héthez képest, hiszen legerősebb napján a 18-49-es korcsoportban 15,7 százalékos közönségarányt tudott felmutatni, ami 166 ezer nézőt jelentett a szegmensben. A teljes lakosság körében a főzős vetélkedő legerősebb napja szintén a hétfői volt, ekkor 386 ezren követték az eseményeket.

A TV2-nél két műsor osztozik az esti sávon, elsőként érkezik a 'Farm – VIP', amelynek heti legjobb, csütörtöki napja 23,7 százalékos közönségarányt és 271 ezer nézőt hozott a 18-49-esek közt, míg a teljes lakosság körében 902 ezren voltak kíváncsiak a celebrealityre ugyanezen a napon, így pedig a széria heti legjobb adásának sikerült megelőznie a vb bronzmeccsét is. Meglepően stabilan, 20 százalék körüli közönségaránnyal teljesít a Szerencsekerék is a kiemelt korcsoportban, a TV2 második hétköznapi műsora legerősebb, szerdai napján 199 ezer nézőt tudott hozni ebben a szegmensben, míg a teljes lakosság körében átlagosan 600 ezer nézőt tud a vetélkedő.

Filmek és sorozatok a hétvégén

Ahogy arról múlt heti cikkünkben is írtunk, a 'Sztárban sztár leszek!' végével elfogytak a szuperprodukciók a hétvégi műsortervekből, így a kereskedelmi csatornák sorozatokkal és amerikai filmekkel várták a nézőket szombaton és vasárnap.

A győzelem az RTL-t illeti, ugyanis a ’A mi kis falunk’ magyar sorozat 643 ezer nézőt érdekelt a teljes lakosság körében, így a világbajnokság döntőjétől eltekintve a hétvége legnézettebb műsor lett szombaton és vasárnap. Szintén említésre méltó a ’A séf meg a többiek’, az RTL másik sorozata, amely vasárnap jelentkezett dupla résszel: ezek közül az első 342 ezres nézőszámot tudott.

A világbajnokság árnyékában: így alakult az 50. hét

A foci-vb hatásai egyértelműen meglátszottak az 50. hét adatain, így az RTL és a TV2 kissé háttérbe szorult, igaz, ezen a héten utoljára. A két kereskedelmi csatorna közti mérleg ezzel együtt is a TV2 javára billent, ez egyértelműen a 'Farm – VIP' kiugróan erős teljesítményének köszönhető.

A végeredmény: a 18-49-es korcsoportban a TV2 átlagosan 17,1, míg az RTL 12,6 százalékos közönségarányra volt képes.  

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!