Lázár János a politikusok közül utolsóként ismerte fel a közösségi média erejét. A fideszes képviselő, miniszter alapvetően idegenkedik ettől a közegtől, ám néhány héttel a választás előtt mégis rászánta magát a Facebook-profilja létrehozására. Közben elindult a saját neve alatt futó internetes oldal, a lazarjanos.hu is.
A hódmezővásárhelyi származású, parlamenti helyét a csongrádi településen megszerző politikus nagyon aktív volt a kampány alatt. Napi 3-4 videót is megosztott a Facebook-on, folyamatosan lekötötte az oldalát felkeresők figyelmét a választókörzete ügyeivel. Hol gyártócsarnokot avatott, hol falugyűlésen vett részt, vagy a szavazókat kereste fel otthonukban - úgy tűnt, nincs olyan perce az életének, amit ne dokumentálna.
Politikusi nyilatkozataiban is megjelent a közösségi média, mint véleményformáló platform. A közelmúltban egy Kormányinfón fejtette ki véleményét arról, hogy a politikusok nem tudják nélkülözni ezt a felületet, mert ezen keresztül lehet elérni a legszélesebb nyilvánosságot.
A vasárnapi választáson aztán be is gyűjtötte a mandátumot, amire nagyon rá is szorult, mert a február végi hódmezővásárhelyi polgármester-választáson az általa támogatott fideszes jelölt elbukott. Ez pedig azzal fenyegette Lázárt, hogy az országos politikai karrierjébe kerül a kudarc.
Vasárnap óta azonban mintha már kevésbé lenne fontos a közösségi média a miniszternek. Új posztot nem jelentetett meg, és a saját internetes oldalát is hanyagolja. Talán kifújja magát a megterhelő kampány után, mindenesetre furcsa - vagy inkább nem is az -, hogy ilyen hirtelen vége lett a hiperaktív kommunikációnak.