2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarország mára akkumulátorgyártó nagyhatalommá lépett elő, 2021-ben a világ harmadik legnagyobb akkumulátorgyártója volt, ami nagy eredmény, ha figyelembe vesszük az ország méretét és lakosságszámát - mondta a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) kétoldalú kapcsolatok fejlesztéséért felelős államtitkára.

Menczer Tamás a NIO kínai multinacionális autógyártó vállalat akkumulátor-cserélő állomásait gyártó biatorbágyi beruházásának ünnepségén hangsúlyozta: a folyamatban lévő autóipari beruházás is mutatja, hogy helyes volt a magyar kormány keleti nyitás politikája. Hozzátette, hogy egy bő évtizeddel ezelőtt a világban zajló beruházások mintegy 80 százalékát fedezték nyugati, és 20 százalékát keleti tőkéből, ami mára megváltozott, és a beruházások 70 százalékát finanszírozzák keleti tőkéből és 30 százalékát nyugatiból.

Akkumulátorgyártó üzem. Fotó: MTI, Bugány János
Akkumulátorgyártó üzem. Fotó: MTI, Bugány János

Menczer Tamás kifejtette: Magyarország az új autóipari korszak éllovasává vált a Nemzeti Befektetési Ügynökségnek (HIPA) köszönhetően, amelynek a segítségével az elmúlt években 20 magyarországi településen jelentek meg zömükben ázsiai elektromos akkumulátoripari beruházók.

Tájékoztatott arról, hogy a NIO vállalat Biatorbágyon 5,6 milliárd forintos összértékű beruházást hajt végre, amelyhez a magyar kormány 1,7 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatást nyújtott. Ezzel több száz munkahely jön létre - emelte ki.

Az államtitkár ismertetése szerint Biatorbágyon - Európában egyedüliként - olyan akkumulátorcserélő állomásokat gyártanak, ahová csak be kell hajtani az autóval, és a gép néhány perc alatt a teljes akkumulátor csomagot lecseréli egy feltöltött, azonos típusú akkumulátor csomagra. Ez a művelet csak néhány percet vesz igénybe, ami nagy különbség a hosszas töltési időhöz képest - tette hozzá.

A NIO 2025-ig több mint 4000 darab csereállomást tervez üzembe állítani, és ezekből 1000-et Kínán kívül. Biatorbágyon havonta 20 csereállomást fognak építeni - mondta Menczer Tamás. A KKM államtitkára tájékoztatása szerint a NIO cégcsoport 2021-es árbevétele megközelítette az 1700 milliárd forintot, és tavaly több mint 90 ezer elektromos járművet gyártott. A rendezvényen részt vett Lihong Qin, a NIO Co. Ltd. társalapítója és elnöke is.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!