3p

Átnevezte egyik cégét a felcsúti milliárdos: itt a Mészáros M1 Útépítő Kft. Az autópályák építése eleve 35 évig részben a sikeres üzletember feladata.

Nagyszabású útépítésre készülhet Mészáros Lőrinc, ennek érdekében pedig a felcsúti sikerember és családja átrendezte kicsit a céghálóját. A vállalatbirodalom zászlóshajójának számító Opus Global Nyrt. hétfőn jelentette be a tőzsdén, hogy a tulajadonában lévő

R-KORD Építőipari Kft. az általa tulajdonolt 21 509 592 forint névértékű, Mészáros M1 Nehézgépkezelő Kft. 17,21 százalék kisebbségi üzletrészesedésének értékesítéséről döntött. A tranzakcióval egyidőben a Mészáros és Mészáros ugyancsak az általa tulajdonolt, 29 234 868 forint névértékű Mészáros M1 Nehézgépkezelő Kft. 23,39 százalék kisebbségi üzletrészesedésének értékesítéséről döntött.

A tranzakciót követően pedig az Opus Global kisebbségi közvetett tulajdona megszűnt a Mészáros M1 Nehézgépkezelő Kft.-ben. A közleményből csak az nem derült ki, hogy kinek adták el a nehézgépkezelő cég kisebbségi részesedését. Mészáros-rajongóknak azonban nem kell aggódniuk, hiszen nyilvános adatbázisok szerint a vevő is Mészáros Lőrinc volt.

Eddig így nézett ki a Mészáros M1 Nehézgépkezelő Kft. tulajdonosi köre:

  • Mészáros és Mészáros Kft.: 23,39 százalék
  • R-Kord Kft.: 17,21 százalék
  • Fejér-B.Á.L. Zrt.: 20,00 százalék
  • ZÁÉV Zrt.: 19,70 százalék
  • V-Híd Vagyonkezelő Kft. 19,70 százalék

A tranzakció után viszont egyszerűsödött a kép, ugyanis nem csak az R-Kord és a Mészáros és Mészáros szállt ki a cégből, hanem a Mészáros-gyerekek érdekeltségébe is tartozó Fejér-B.Á.L. és a ZÁÉV is. A szintén a felcsúti gazdagember tulajdonában lévő V-Híd maradt, március 29-től pedig a minősített többség a Talentis Group Zrt. birtokába került, amely pedig kizárólag Mészáros Lőrinc vállalkozása.

Nem csak arról van szó azonban, hogy Mészáros cégek kiléptek, helyettük pedig más Mészáros cégek beléptek a Mészáros M1 Nehézgépkezelő Kft.-be. A társaságot ugyanis átnevezték: március 29-től már Mészáros M1 Útépítő Kft. a becsületes neve. Bár adatbázisokban főtevékenységként még mindig 3,5 tonna fölötti gépjárműkölcsönzés szerepel, de aligha véletlen, hogy az Útépítő került be a cég nevébe.

Mészáros Lőrinc - MTI-Bodnár Boglárka
Mészáros Lőrinc - MTI-Bodnár Boglárka

A Mészáros-birodalomnak pedig a jövőben bőven lesz alkalma gyakorolni az útépítést, hiszen emlékezetes: a kormány 2021 nyarán döntötte el, hogy 35 évre koncesszióba adja a magyar gyorsforgalmi utak jelentős részét annak fejében, hogy a nyertes fejlesztéseket valósít meg a hálózaton. Három pályázó közül a magyar magántőkealapok által szervezett pályázat nyert, ezek Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthetők.

Rogán Antal kabinetfőnök korábban konkrét útépítéseket is felsorolt, ezek a következők lesznek 2032-ig:

  • M1: Bicske-Komárom sávbővítés
  • M7: Székesfehérvár-Szabadbattyán-Balatonvilágos sávbővítés
  • M3: Gödöllőt, Bagot érintő bővítés
  • M3: a keleti országhatárig történő meghosszabbítás
  • M81: Mór-Bodajk-Székesfehérvár-Sárbogárd szakasz M8-ig történő megépítése

Ugyanakkor fontos megemlíteni, hogy a cég nevében szereplő M1 nem az autópályára utal, hiszen másik, szintén Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő cég is használja, mint például a Mészáros M1 Autókereskedő.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!