Nagyszabású útépítésre készülhet Mészáros Lőrinc, ennek érdekében pedig a felcsúti sikerember és családja átrendezte kicsit a céghálóját. A vállalatbirodalom zászlóshajójának számító Opus Global Nyrt. hétfőn jelentette be a tőzsdén, hogy a tulajadonában lévő
R-KORD Építőipari Kft. az általa tulajdonolt 21 509 592 forint névértékű, Mészáros M1 Nehézgépkezelő Kft. 17,21 százalék kisebbségi üzletrészesedésének értékesítéséről döntött. A tranzakcióval egyidőben a Mészáros és Mészáros ugyancsak az általa tulajdonolt, 29 234 868 forint névértékű Mészáros M1 Nehézgépkezelő Kft. 23,39 százalék kisebbségi üzletrészesedésének értékesítéséről döntött.
A tranzakciót követően pedig az Opus Global kisebbségi közvetett tulajdona megszűnt a Mészáros M1 Nehézgépkezelő Kft.-ben. A közleményből csak az nem derült ki, hogy kinek adták el a nehézgépkezelő cég kisebbségi részesedését. Mészáros-rajongóknak azonban nem kell aggódniuk, hiszen nyilvános adatbázisok szerint a vevő is Mészáros Lőrinc volt.
Eddig így nézett ki a Mészáros M1 Nehézgépkezelő Kft. tulajdonosi köre:
- Mészáros és Mészáros Kft.: 23,39 százalék
- R-Kord Kft.: 17,21 százalék
- Fejér-B.Á.L. Zrt.: 20,00 százalék
- ZÁÉV Zrt.: 19,70 százalék
- V-Híd Vagyonkezelő Kft. 19,70 százalék
A tranzakció után viszont egyszerűsödött a kép, ugyanis nem csak az R-Kord és a Mészáros és Mészáros szállt ki a cégből, hanem a Mészáros-gyerekek érdekeltségébe is tartozó Fejér-B.Á.L. és a ZÁÉV is. A szintén a felcsúti gazdagember tulajdonában lévő V-Híd maradt, március 29-től pedig a minősített többség a Talentis Group Zrt. birtokába került, amely pedig kizárólag Mészáros Lőrinc vállalkozása.
Nem csak arról van szó azonban, hogy Mészáros cégek kiléptek, helyettük pedig más Mészáros cégek beléptek a Mészáros M1 Nehézgépkezelő Kft.-be. A társaságot ugyanis átnevezték: március 29-től már Mészáros M1 Útépítő Kft. a becsületes neve. Bár adatbázisokban főtevékenységként még mindig 3,5 tonna fölötti gépjárműkölcsönzés szerepel, de aligha véletlen, hogy az Útépítő került be a cég nevébe.
A Mészáros-birodalomnak pedig a jövőben bőven lesz alkalma gyakorolni az útépítést, hiszen emlékezetes: a kormány 2021 nyarán döntötte el, hogy 35 évre koncesszióba adja a magyar gyorsforgalmi utak jelentős részét annak fejében, hogy a nyertes fejlesztéseket valósít meg a hálózaton. Három pályázó közül a magyar magántőkealapok által szervezett pályázat nyert, ezek Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthetők.
Rogán Antal kabinetfőnök korábban konkrét útépítéseket is felsorolt, ezek a következők lesznek 2032-ig:
- M1: Bicske-Komárom sávbővítés
- M7: Székesfehérvár-Szabadbattyán-Balatonvilágos sávbővítés
- M3: Gödöllőt, Bagot érintő bővítés
- M3: a keleti országhatárig történő meghosszabbítás
- M81: Mór-Bodajk-Székesfehérvár-Sárbogárd szakasz M8-ig történő megépítése
Ugyanakkor fontos megemlíteni, hogy a cég nevében szereplő M1 nem az autópályára utal, hiszen másik, szintén Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő cég is használja, mint például a Mészáros M1 Autókereskedő.