2p

Megkötötte a 35 évre szóló autópálya koncessziós szerződést a kormány, az eljárás végéhez értünk, minden formai követelmény teljesült - jelentette be egy pénteki sajtóbeszélgetésen Rogán Antal koncesszióért felelős miniszter.

A Portfolió írása szerint Rogán Antal Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter és Biró Marcell, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságának elnöke, valamint Csekő Zsolt, a Nemzeti Koncessziós Iroda elnöke ismertette egy pénteki sajtóbeszélgetésen három pályázó közül a magyar magántőkealapok által szervezett pályázat nyert, ezek Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthetők. Rogán Antal azzal indokolta a koncessziós szerződést, hogy az EU-tól erre a célra már nem fog érkezni uniós forrás, 2022 után csak költségvetési vagy más forrásokból lehetséges erre a célra költeni.

A koncessziós projekt közgazdasági modelljét így határozták meg: rendelkezésre állási díjat fizet az állam, 35 év alatt fizeti ki a teljes összeget.

Rogán Antal konkrét útépítéseket is felsorolt, ezek a következők lesznek 2032-ig:

  • M1: Bicske Komárom sávbővítés
  • M7: Székesfehérvár Szabadbattyán Balatonvilágos sávbővítés
  • M3: Gödöllőt Bagot érintő bővítés
  • M3: a keleti országhatárig történő meghosszabbítás
  • M81: Mór Bodajk Székesfehérvár Sárbogárd szakasz M8-ig történő megépítése

Az is elhangzott, hogy a Koncessziós Tanács javasolja a kormánynak a meglévő, M5-ös és M6-os autópályára vonatkozó koncessziós szerződések felülvizsgálatát, mert az nem előnyös a magyar állam számára és a külföldi tulajdonú cégek jelentős többlet nyereségre tettek szert.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!