A Portfolió írása szerint Rogán Antal Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter és Biró Marcell, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságának elnöke, valamint Csekő Zsolt, a Nemzeti Koncessziós Iroda elnöke ismertette egy pénteki sajtóbeszélgetésen három pályázó közül a magyar magántőkealapok által szervezett pályázat nyert, ezek Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthetők. Rogán Antal azzal indokolta a koncessziós szerződést, hogy az EU-tól erre a célra már nem fog érkezni uniós forrás, 2022 után csak költségvetési vagy más forrásokból lehetséges erre a célra költeni.
A koncessziós projekt közgazdasági modelljét így határozták meg: rendelkezésre állási díjat fizet az állam, 35 év alatt fizeti ki a teljes összeget.
Rogán Antal konkrét útépítéseket is felsorolt, ezek a következők lesznek 2032-ig:
- M1: Bicske Komárom sávbővítés
- M7: Székesfehérvár Szabadbattyán Balatonvilágos sávbővítés
- M3: Gödöllőt Bagot érintő bővítés
- M3: a keleti országhatárig történő meghosszabbítás
- M81: Mór Bodajk Székesfehérvár Sárbogárd szakasz M8-ig történő megépítése
Az is elhangzott, hogy a Koncessziós Tanács javasolja a kormánynak a meglévő, M5-ös és M6-os autópályára vonatkozó koncessziós szerződések felülvizsgálatát, mert az nem előnyös a magyar állam számára és a külföldi tulajdonú cégek jelentős többlet nyereségre tettek szert.