4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 2023-as év nézettségi adataiból már első ránézésre meg lehet állapítani a győztest. De mit rejtenek a számok, ha jobban szemügyre vesszük őket?

Ahogy a korábbi években is, 2023-ban is hétről hétre elkészítettük önöknek a kereskedelmi tévék nézettségi adatait, és azok számára, akik több mint 50 héten át velünk tartottak, biztosan nem lesz meglepetés a végeredmény. Azonban mielőtt elárulnánk, hogy a két legnagyobb kereskedelmi csatorna harcában végül melyik kerekedett felül, jöjjenek a toplisták!

A legnézettebb műsorok a teljes lakosság körében

2023-ban igazán kiugró sporteseményt, azaz labdarúgó világbajnokságot, vagy Európa-bajnokságot nem rendeztek, és olimpia sem volt. Talán részben ezzel is magyarázható az, hogy míg 2022-ben milliós nézőszám alatt nem lehetett felkerülni az éves toplistára, ezúttal csupán öt műsor volt, ami elérte ezt a szintet.

  1. Zsákbamacska – különkiadás: 1 340 902 néző
  2. Zsákbamacska – 1. rész: 1 022 400 néző
  3. Sztárban sztár leszek! – 9. rész: 1 019 240 néző
  4. Szerencsekerék – 41.rész: 1 005 530 néző
  5. Dancing With The Stars - Mindenki táncol – 8. rész: 1 000 040 néző
  6. Sztárban sztár – 4. rész: 994 320 néző
  7. Sztárban sztár leszek! – 7. rész: 990 648 néző
  8. Sztárban sztár – 8. rész: 979 686 néző
  9. Sztárban sztár – 3. rész: 978 205 néző
  10. Tűzijáték: 962 567 néző

Mindez tehát a gyakorlatban azt jelentette, hogy az éves toplista első 9 helyére csak a TV2 műsorai fértek fel a teljes lakosság körében, egyedül a Duna TV által közvetített augusztus 20-i tűzijáték tudott "belerondítani" az egyeduralomba.

A nézők kedvencének alapvetően a Sztárban sztárt és a ’Sztárban sztár leszek!’-et választhatjuk, hiszen a két TV2-s szuperprodukció öt helyett szerzett meg a legjobbak között, ráadásul az összességében a legjobb számokat hozó Zsákbamacska különkiadásában is ezen műsorok zsűrije szerepelt; mások mellett Tóth Gabi is játszott.

Közönségkedvencek. Fotó: TV2 Sajtószoba
Közönségkedvencek. Fotó: TV2 Sajtószoba

A legnézettebb műsorok a kiemelt kereskedelmi korcsoportban

  1. Zsákbamacska – különkiadás: 464 722 néző, 34,1 százalék közönségarány
  2. Sztárbox – 2. rész: 440 487 néző, 32,8 százalék közönségarány
  3. Reszkessetek, betörők!: 415 006 néző, 37,5 százalék közönségarány
  4. Sztárbox – 5. rész: 412 575 néző, 32,4 százalék közönségarány
  5. Sztárbox – 6. rész: 388 255 néző, 31,1 százalék közönségarány
  6. Sztárbox – 4. rész: 379 204 néző, 30,3 százalék közönségarány
  7. Sztárbox – 7. rész: 377 446 néző, 30,7 százalék közönségarány
  8. Reszkessetek, betörők! 2.: Elveszve New Yorkban - 375 260 néző, 32,4 százalék közönségarány
  9. Zsákbamacska – 1. rész: 373 691 néző, 31,6 százalék közönségarány
  10. Sztárbox – 3. rész: 370 728 néző, 29 százalék közönségarány

Sokáig a teljes lakosság körében elért eredményhez hasonlóan csúnyán alakult az éves toplista az RTL szemszögéből, azonban a több kipróbált, több-kevesebb sikert hozó műsor közül végül rátalált a csatorna a csodafegyverre: a celebek ökölharcát hozó Sztárboxra. A kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 éves korcsoportjában egyértelműen ez lett a sikerműsor, hiszen egy kivételével minden adása felkerült a toplistára; ennek fényében egyáltalán nem lenne meglepő, ha 2024-ben is visszatér majd. A TV2-nek azonban így sincs oka a panaszra, hiszen a kategóriagyőzelem mellett a karácsonyra jól érzékkel megvásárolt ’Reszkessetek, betörők!’ első és második részét is imádta a közönség.

Az óév abszolút legsikeresebb műsora tehát a Zsákbamacska már említett különkiadása lett, hiszen a teljes lakosság körében elért 1,34 millió néző mellett a 18-49 évesek körében is brutális, 464 ezres nézettséget, és 34,1 százalékos közönségarányt tudott felmutatni.

A 2023-as év győztese…

Cikkünk írásakor még csak az 51. hét adatai állnak rendelkezésre, azonban több-kevesebb biztonsággal már lehet győztest hirdetni, és ezt a 18-49 éves korcsoportban meg is tesszük. Az RTL által rendelkezésre bocsátott, Nielsen mérésén alapuló adatok szerint

a TV2 megnyert estéinek száma 230 volt, szemben az RTL által elért 121-el. Az M4 Sport 7 estével, a Mozi+ pedig 1 estével iratkozott fel a listára.

A TV2 2023-as győzelmét tehát nehezen lehet vitatni, ráadásul egyelőre arra sem utal semmi, hogy ez a tendencia egyhamar megszakadna, a legutóbbi heti nézettségi adatokat bemutató cikkünkben a közönségkedvenc ’Farm – VIP’ továbbra is igen erős számokat hozott.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!