2p

Az egyre drasztikusabban csökkenő eladások miatt kevesebb új autót kell legyártani, amihez értelemszerűen kevesebb munkaerő is szükséges.

Hatalmas létszámleépítések várhatóak az autógyártásban mind Európában, mind hazánkban, hiszen egyre drasztikusabban csökken az új autók eladása – írja az atv.hu. A piaci kereslet csökkenése, a verseny a kínai autógyártókkal, és a magasabb működési költségek miatt van szüksége ezekre a lépésekre például a Volkswagennél, ami hatalmas hatással van a hazai autóiparra is.

Ha csökken az autógyártás, az nem csak a munkahelyekre veszélyes. Cser Zoltán, a pécsi EU Autó tulajdonosa szerint az új autók drágulása és csökkenő kínálata elkerülhetetlenül hatással lesz a használtautó-piacra is. A gyengébb minőségű és drágább új modellek miatt a használt autók ára várhatóan emelkedni fog, ahogyan az a Covid berobbanása után is történt, amikor az új autók hiánya jelentős árnövekedést eredményezett a használtautó-piacon.

A céges autóvásárlók közül most inkább az elektromobilitas felé nyitnak – véli a szakember. Huszár István, a Husz Car Kft. tulajdonosa szerint a cégek egyre inkább a kínai gyártású járműveket részesítik előnyben a nyugat-európai modellekkel szemben, különösen a tisztán elektromos és a tölthető hibrid autók esetében. Úgy véli, hogy az elektromos autók piacán jelentős élénkülés tapasztalható.

A témában olvassa el a csütörtök reggel megjelent cikkünket:

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!