A Magyar Villamos Művek (MVM) két év alatt több mint 8 milliárd forint értékben jelentetett meg hirdetéseket, ennek az összegnek a háromnegyede kormánypárti médiumokhoz került – írja a birtokába került dokumentumokra hivatkozva az RTL. Mint a portál írja,
vannak olyan jelentős eléréssel rendelkező, kormánykritikus újságok, amelyek egy megrendelést sem kaptak a cégtől, miközben számos alacsony látogatottságú oldalnál tízmilliós értékben jelentek meg hirdetések.
A legnagyobb értékű megrendeléseket a Tv2-csoport, valamint a több mint 500 kormánypárti orgánumot tömörítő Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA) tartozó médiumok kapták. Előbbi csoport 2021-ben 1,1 milliárd, 2022-ben pedig már 1,7 milliárd forintott kapott MVM-es hirdetésekért. Utóbbi konglomerátumnál 2021-ben 1,8 milliárd, 2022-ben pedig 1,1 milliárd forintnyi hirdetést helyezett el az MVM.
A piac torzítását jelzi, hogy miközben jelentéktelen elérésű kormánypárti médiumok is akár több tízmillió forinthoz jutottak az állami cégtől, nagyságrendekkel jelentősebb látogatottságú, de kormánykritikus portáloknál nem hirdetett az MVM.
Az RTL megkeresésére a cég azt közölte, „az MVM Zrt. média- és reklámtevékenységét a jogszabályoknak megfelelően a Nemzeti Kommunikációs Hivatal által kiválasztott kommunikációs ügynökség végzi, amely teljes körűen magában foglalja a médiatervezési és médiavásárlási feladatokat”. Hozzátették: „Az egyes médiakampányok célcsoportspecifikus hirdetési felületeken jelennek meg, amelyekről a médiaügynökségnél és az MVM Zrt.-nél foglalkoztatott átfogó médiapiaci ismeretekkel rendelkező szakemberek gondoskodnak”.
A Nemzeti Kommunikációs Hivatal Rogán Antal propagandaminiszter felügyelete alá tartozik.