4p

A 46. hét nézettségi adataiban új érkező nem volt, a sikerműsorok azonban tovább dübörögtek, és a magyar válogatott is nagyot villantott. 

A hétköznapi program első felében az RTL a ’Házasodna a gazda’ záróepizódjaival készült, a közönség például azt követhette végig, hogy kit választ végül Anna gazda. A  közkedvelt széria aktuális évadjára ezúttal sem lehetett panasza a csatornának, hiszen utolsó hetében is 520 ezer feletti átlagos nézettséget tudott hozni a teljes lakosság körében. A kereskedelmi szempontból kiemelten fontosnak számító 18-49 évesek korcsoportjában pedig 191 ezres átlaggal és 17,7 százalékos közönségaránnyal búcsúzott: ez szintén nem rossz eredmény.

A csatorna kevésbé lehet elégedett a végül Viki győzelmével záruló ’Survivor – A generációk harca’ teljesítményével, hiszen a túlélőshow utolsó hetében sem tudott igazán maradandót alkotni, és egy acélosnak nem igazán nevezhető, 315 ezres átlagnézettséggel fejezte be pályafutását. A műsor a fiatalabbakat sem hozta lázba, a kiemelt kereskedelmi korcsoportban egy gyengécske 112 ezres átlagnézőszámra és 12,7 százalékos közönségarányra futotta.

Ázsia Expressz, az amerikai kontinensen

A TV2 hétköznapi húzóműsora is elbúcsúzott a 46. héten, az ezúttal Közép-Amerikában kalandozó Ázsia Expressz győztese Kucsera Gábor és Tóth Dávid lett: a széria utolsó napjaiban 672 ezres átlagnézettséggel zárt, ezzel minden bizonnyal a csatorna is elégedett lehetett. Az utazgatós celebvetélkedőt a 18-49 éves korcsoport is szerette: mindez adásonként 216 ezres, a szegmensben elért átlagnézettségre, és kifejezetten jónak számító, 20 százalék feletti közönségarányra volt elég.

A program második felében érkező, sztárpárok vetélkedőjét hozó Párharc a párhuzamosan futó Survivort le tudta nyomni a teljes lakosság körében elért 373 ezres átlagnézettségével, míg a kiemelt kereskedelmi korcsoportba tartozók körében 124 ezres nézőszámot és 15,4 százalékos közönségarányt tudott felmutatni.

A magyar válogatott játékosai a Himnuszt éneklik, középen Szoboszlai Dominik, mellette Nagy Ádám. Fotó: MTI/Hegedüs Róbert
A magyar válogatott játékosai a Himnuszt éneklik, középen Szoboszlai Dominik, mellette Nagy Ádám. Fotó: MTI/Hegedüs Róbert

Mindent vitt a magyar válogatott

A héten különösen érdekesen alakultak a nézettségi adatok a sportesemények szempontjából, ugyanis a hétvégi szuperprodukciók sem tudtak versenyezni a magyar válogatottal. A hosszabb ideje veretlen magyar csapat vasárnap már tét nélküli jutalomjátékot játszhatott Montenegró ellen, a végül 3-1-es hazai győzelemmel záruló meccsen Szoboszlai Dominik két góllal brillírozott:

a teljes lakosság körében legnézettebb műsor ez a meccs lett, hiszen 865 ezren ültek a képernyők előtt. A 18-49-es korcsoportban elért 282 ezer néző és brutális, 37,6 százalékos közönségarány is kiugró eredmény, ez azonban itt nem volt elég a heti győzelemre.

Említésre méltó még, hogy Forma-1-es futamot is rendeztek, idén először Las Vegasban, ahol a már világbajnok, idén mindenkihez képest más szinten versenyző Max Verstappen húzta be a győzelmet, ezt 284 ezren nézték.

A témáról a Hét Videojában is beszélgettünk.

Bokszoló és táncoló celebek

Az RTL szombati programjában mostanában leginkább csak gyengélkedő ’The Voice – Magyarország hangja’ véget ért, az egyébként a döntőben zseniálisan éneklő Szakács Erika győzelmével záruló tehetségkutató fináléja csak 343 ezres nézettséget tudott – ennek fényében nem valószínű, hogy a csatorna egyhamar újból előveszi majd a formátumot.

A párhuzamosan futó ’Dancing With The Stars – Mindenki táncol’ nagyon könnyedén nyerte a napot, és 821 ezres nézettségével messze a szombat legjobban teljesítő műsora lett, így a TV2-nek nem akadt oka panaszra.

Az igazi összecsapás azonban vasárnapra maradt, hiszen mindkét csatorna erre a napra tartogatott két nagyágyút: az RTL-en lassan az elődöntőkhöz érkező Sztárbox továbbra is a közönség kedvence, és 757 ezres nézettséggel köszönt be. A pofozkodós celebműsort a fiatalabb korcsoport is imádja, a héten egyedüliként tudott 374 ezres nézettségével és több mint 30 százalékos közönségarányával a szegmensben ilyen szintre kerülni, így könnyedén megnyerte a heti versenyt is.  

Végéhez közeledik a ’Sztárban sztár leszek!’ is, a TV2 mindig jól teljesítő átalakulóshowja 779 ezres nézettséget tudott ezúttal, igaz, a 18-49 évesek körében 215 ezres nézőszámával és 17,8 százalékos közönségarányával csúnyán kikapott a párhuzamosan futó Sztárboxtól.

Így alakult a heti összecsapás

A Házasodna a gazda és a Sztárbox kis túlzással egyedüliként gondoskodott arról, hogy nem lett sokkal nagyobb a különbség a 46. héten a csatornák között, hiszen az RTL többi műsora nem igazán tudott kiugró eredményt hozni. Számszerűsítve mindez azt jelenti, hogy a 18-49-es évesek körében mért, átlagos napi közönségarányok harcában tehát a TV2 vitte el a pálmát, és 17,8 százalékával megelőzte az RTL által elért 17,2 százalékot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!