Ahogy az várható volt, Vitézy Dávid fővárosi képviselő, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője reagált Lázár János építési és közlekedési miniszter szerdai bejelentéseire – amelyekről itt tudósítottunk:
Ismerve a két politikus viszonyát illetve Vitézy Dávid Lázár János munkásságáról alkotott véleményét, nem meglepő az írás hangulata. Vitézy szerint „kínkeservesen kellett kiizzadni magukból a MÁV új vezetőinek 10 olyan, jól hangzó dolgot, amit 2026-ig meg tud ígérni ma Lázár János, miután a miniszterre kezd ráégni a rengeteg működési zavar, melyeket jelentős részben épp az általa kivont források, leállított projektek és kudarcos átszervezések okoznak.”
Úgy véli, ezek között persze több is naiv, kivitelezhetetlen vagy értelmetlen ötlet – példaként említi hogy
minden egyetemista a 945 forintos vármegyebérletéből 94 forintot visszakap majd, ha havi ötször késik a vonata húsz percnél többet.
Vagy a 8 kocsis zsúfolt balatoni InterCity mellé (amin akár 5-600 utas is utazik) egy 45 üléses busz is indul majd, ha épp nem működik a vonaton a klíma.
Vitézy szerint a tavaly még 3000 milliárdos, akkor épp öt pontos óriási vasútfejlesztési ígéretekből nem lett semmi, maradt ez az összesen 20 milliárd forintnyi tíz pont, a komoly pálya- vagy pályaudvar-fejlesztések, új járműbeszerzések mind eltűntek már.
„Míg Csehország vagy Lengyelország 1000 milliárd forint fölött költ csak idén vasútfejlesztésre, és arról beszélnek az ottani miniszterek, hogy melyik vonalon mikor lesz 200 km/h sebesség, nálunk Lázár ma már egyenesen irreálisnak minősítette az ilyen sebesség elérését Magyarországon”
- írja Vitézy Dávid, aki egy ponton azt is megemlíti: nem gondolta volna, hogy „Lázár szó szerint értette, hogy a vasúton a szarból akar várat építeni (Vitézy Dávid itt egy emojit használt – a szerk.), és így végül az állomási WC-k felújítása marad Magyarország legambiciózusabb vasúti beruházása.”