2p

Csatlakozzon az év egyik legfontosabb egészségügyi szakmai eseményéhez,
ahol a finanszírozási kihívásoktól kezdve a menedzserbetegségek kezelésén át egészen a legújabb digitális egészségügyi megoldásokig minden fontos témát érintünk!

Egészséggazdaság - Menedzser egészség 2025. március 27-én
Merkely Bélával, Kóka Jánossal, Kulja Andrással, Zacher Gáborral
és más neves szakértőkkel - jelentkezzen március 3-ig kedvezményes áron!

Részletek és jelentkezés itt!

A kompetenciamérések osztályzását az Oktatási Hivatal sem támogatja.

A tervek szerint már a tavaszi országos kompetenciamérés eredményét is két jegyet érő osztályzatra kell váltani a Belügyminisztérium rendelete szerint, továbbá a középiskolai felvételibe is be kell számítani. A jelenleg társadalmi véleményezésen lévő rendeletben foglaltakat a tárca azzal indokolja, hogy nem vették elég komolyan a diákok a mérést.

A hvg.hu vette észre, hogy a méréseket bonyolító – egyébként pedig a Belügyminisztérium alá tartozó – Oktatási Hivatal (OH) honlapján sem értenek egyet a kompetenciamérések osztályzásával.

Mint írják, a „Gyakran ismételt kérdések” felületen olvashatók a kompetenciamérésekkel kapcsolatos tudnivalók, ez az útmutató a kompetenciamérés osztályzását egyáltalán nem tartja jónak. A felületen szereplő dátum február 6., azaz nemrég frissült.

Nem erre való

A cikk szerint az „Értékelhetők-e a mérések érdemjeggyel?” kérdésre az alábbi választ adta az OH:

„Az országos mérések elsődleges célja az iskolák oktatási teljesítményének megismerése, továbbá az iskolának, a fenntartónak adatokkal történő támogatása az eredményesebb iskolai fejlesztések megalapozása céljából.

A mérések feladatlapjainak érdemjeggyel való értékelését a Hivatal korábban sem tartotta szakmailag indokoltnak, mivel a mért területek nem az aktuális tananyagot kérik számon, illetve azokat (például a szövegértés és természettudomány esetében) nem lehet egyetlen tantárgyhoz kötni.

Az eredmények országos kiértékelése előtt nem lehet olyan megalapozott helyi, iskolai teljesítményskálát kialakítani, amely a méltányos, fejlesztő célú osztályozás alapját jelenthetné, emellett az új, digitális rendszerben elvileg sem lehetséges az osztályozás, hiszen a tanulói válaszokat az iskolák helyben nem látják, így azok helyi értékelése sem megvalósítható.”

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!