3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Biztatóan bővült ugyan az új autók piaca, ám a piacra beáramló jelentős mennyiségű használtautó miatt így is öregedett a magyar autók átlagéletkora.

A piac fejlődése az első nyolc hónapban jelentősen gyorsabb volt az előzetes becslésnél, közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). Ennek alapján felfelé módosítják az várakozásaikat. Augusztusban is dinamikus növekedést tapasztaltak, 7181 személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 43,7 százalékkal többet, mint tavaly ugyanebben a hónapban. Az MGE-nél továbbra is bíznak abban, hogy folytatódik a magán vásárlók gyorsuló visszatérése és a vállalati gépjárművek cseréje is tovább erősödik.

Az év első nyolc hónapjában 61 219 személyautó került forgalomba, 24,9 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. Az augusztusban forgalomba helyezett kishaszonjárművek száma 2092 volt, 117,2 százalékkal nőtt tavaly augusztushoz képest, az első nyolc hónapban pedig 13 804 kishaszonjárművet helyeztek forgalomba, 32 százalékkal többet, mint egy éve. A kishaszonjármű-piac növekedésének lassulása visszafordult és a várakozásokat meghaladó bővülést mutatott az első 8 hónapban - jegyezte meg az egyesület.

A 100 éves BMW ilyen futurisztikus kocsit készített


Az MGE szakértői megjegyzik, hogy a magán vásárlók inkább a használt autó kínálatból elégítik ki igényeiket, így a visszatérésük lassabb lehet. Ugyanakkor szerintük azis  valószínűsíthető, hogy a céges vásárlások egy része (különösen az egy-három autós céges vásárlások) magán vásárlásnak tekinthető, csupán az ÁFA visszaigénylés miatt kerül az adott autó céges vásárlási körbe és nyílt végű (maradvány értékes) finanszírozásba.  

Nem tartják ugyanakkor örömtelinek, hogy a gyorsuló újautóvásárlások ellenére is öregszik a magyar autók átlagéletkora. Az importált használt személyautók átlagos kora ugyanis meghaladja a 11 évet, számuk pedig jóval magasabb a behozott új autókénál. Ez hozzájárul az autópark további öregedéséhez, a károsanyag-kibocsátás növekedéséhez, miközben a közlekedés biztonsága romlik, a költségvetési bevételeket pedig csökkenti, hogy a használtautó-behozatal területén a joghézagok kihasználása miatt jelentős mértékű áfa-befizetés marad el.

Az augusztusban forgalomba helyezett 337 nagyhaszonjármű 11,3 százalékkal volt kevesebb a tavaly augusztusinál. Az év első nyolc hónapjában 3311 nagyhaszonjármű került forgalomba, ami 2,2 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest, ugyanakkor az MGE enyhe piaci növekedést vár az év folyamán. Az augusztusban forgalomba helyezett 25 autóbusz 41,9 százalékos csökkenés a megelőző augusztushoz képest. Január-augusztusban viszont 4,3 százalékkal több, 264 busz került forgalomba. Az MGE szerint az autóbuszpiac kis mérete miatt mutat jelentős havi eltéréseket, itt az a fontos, hogy éves szinten növekedés legyen, mivel a buszpark elöregedett, lecserélésre szorul - közölték.

Augusztusban 172 motorkerékpárt helyeztek forgalomba, 12,4 százalékkal többet, mint tavaly ugyanebben a hónapban. Az első nyolc hónapban a forgalomba helyezett motorkerékpárok száma 1765 volt, ami 8,5 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. Az MGE értékelése szerint a piac továbbra is gyenge, de jó eredménynek tartják az első nyolc havi emelkedést.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!