4p

A magyarok többsége 200 ezer forint körüli összeget szán mobiltelefon vásárlására. Fontos a márka, a kamera, de leginkább az ár.

A MediaMarkt egy korábbi kutatása szerint a magyarok közel 80 százaléka napi 3 óránál is több időt tölt el képernyő előtt, munkában pedig további sok-sok órát. Bár a munka- és a szabadidőnk egy jelentős részét is a képernyőt nézve töltjük el, a mobiltelefon vásárlásra mégsem helyezünk elég hangsúlyt. A műszaki áruház friss, 2024 júliusi reprezentatív kutatásából az látszik, hogy van hova fejlődnünk a tudatos vásárlás és mobilkészülékünk védelme terén: a mostani felmérés szerint a magyarok 60 százaléka akkor vásárol új mobiltelefont, ha a régi meghibásodik, vagy összetörik, ám viszonylag sokan (12 százalék) a hűségidő lejárta után néznek új készülék után. Mindössze 9 százalék mondta azt, hogy azért vesz újat, mert „megunta” az előzőt, a válaszadók 4 százaléka pedig azért vált, mert mindig a legmodernebb technológiát szeretné a zsebében tudni.

Érdekesség, hogy az alacsonyabb végzettségűek ragaszkodnak jobban ahhoz, hogy 1-2 évente új telefont vegyenek, akkor is, ha a korábbinak kutya baja. A nyolc általánost végzettek 27 százaléka, a szakmunkás végzettségűek 25 százaléka tesz így, míg a diplomásoknak csak a 11 százaléka. 

Fontos a márka és a kamera, de leginkább az ár

Mi számít a vásárlóknak, ha úgy döntenek, hogy mobiltelefont vesznek? Elsősorban az ár! A több választ is megengedő kérdésnél 73 százalék úgy nyilatkozott, hogy a jó ár/érték arány jelenti a legfőbb vonzerőt, 28 százalék pedig az alacsony árat jelölte meg. A pénz természetesen nem minden, a MediaMarkt felméréséből az is kiderül, hogy sokan vannak azok, akik a márkát (38 százalék), valamint a kamera minőségét (38 százalék) tekintik fontosnak. Az innovatív funkciók is lényegesek, ám a dizájn jelentősége kissé háttérbe szorult: 17 százalék tartja lényegesnek a külcsínt. Főleg a 16-19 éves korosztály ad a divatra, az idősebbek erre kevésbé figyelnek. 

A mobillal néha kalkulálni is kell
A mobillal néha kalkulálni is kell
Fotó: Depositphotos

Százezer alatt megúsznánk a vásárlást

A magyarok több mint kétharmada maximum 200 ezer forintot szánna telefon vásárlásra, sőt, azok vannak a legtöbben (42 százalék), akik százezer alatt megúsznák az egész kalandot. A nők és az idősek a leginkább spórolósak e tekintetben, a férfiak és a fiatalok többet hajlandók áldozni a kinézett készülékért. A csúcskategóriás készülékek kifizetésére csak kevesen vállalkoznak: 300-400 ezer forint körül csak 7 százalék adna ki egy telefonra, a 400 ezer feletti összeget pedig 4 százalék hajlandó fizetni.  

A magyarok fele (48 százalék) nem sokat variál, kifizeti teljes összeget, 45 százalék pedig részletfizetést kér. A többiek vagy nem maguk vásárolták a telefonjukat, vagy beszámíttatták a régi készüléküket is.   

Egyre több fiatal jár műszaki áruházba mobilért

A MediaMarkt felmérése szerint a lakosság fele (51 százalék) közvetlenül a szolgáltatónál vásárol telefont, ezt követik népszerűségben a műszaki áruházak (17 százalék) és az online shopok (16 százalék). A 16-29 éves fiatal felnőttek körében már igen divatos, hogy műszaki áruházban vásárolnak, 33-24 százalékuk mondta azt, hogy ilyen helyet választanak a vételre, ezt a vásárlási szokást erősíti az a tény is, hogy közel egyharmada (23 százalék) a kitöltőknek ugyanott, egy helyen szerzi be a készülékhez fontos kiegészítőket a mobillal együtt. 

“Ezek a felmérések is sokat segítenek abban, hogy megismerjük vásárlóink igényeit. Azt már régóta tudjuk, hogy praktikusan mindenki szereti egy helyen intézni a dolgait, ezért áruházainkban a mobiltelefon készülékek mellett többek között mobil-előfizetést, garanciát, képernyővédő fóliát, tokot és egyéb tartozékokat is beszerezhetnek a vásárlók. Magyarország legszélesebb fizikai kínálatával rendelkezünk mobiltelefonból, kellékekből, mobilelőfizetéses és egyéb kényelmi és biztonsági szolgáltatásokból. Büszkék vagyunk rá, hogy a mobiltelefonok területén is teljeskörű szolgáltatást nyújtunk” - mondta el Szilágyi Gábor, a MediaMarkt Magyarország ügyvezetője. 

Tokot veszünk, biztosításra nem gondolunk

A magyarok tok rajongók, a mobilt vásárlók 84 százaléka tokról is gondoskodik. A megkérdezettek 71 százaléka mondta azt, hogy vett védőfóliát a telefonjához (több lehetőséget is bejelölhettek a résztvevők.) Érdekesség, hogy a legfiatalabb, 16-19 éves korosztály jár a legszívesebben új kiegészítőket vásárolni, míg az idősebbek az online áruházak kínálatát figyelik. Biztosítást a magyar vásárlók 65 százaléka nem köt, a válaszadók 44 százaléka még csak nem is gondolt erre a lehetőségre. A rendszeresen biztosítást kötők aránya alig 9 százalék.  

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!