3p

Látványosan nőtt a mobilfizetések összege a K&H ügyfelei körében: 2024-ben összesen közel 602 milliárd forintot költöttek okoseszközeikkel, ami 60 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest. A legnépszerűbb megoldás továbbra is az Apple Pay, de a Google Pay sem maradt le sokkal mögötte.

A digitális fizetési lehetőségek folyamatos térnyerése érthető, hiszen 2021 óta kötelező a készpénzmentes fizetési lehetőség biztosítása az online pénztárgépet használó helyeken, így a vásárlók egyre több helyen használhatják ezeket a megoldásokat biztonságosan és kényelmesen, mely trendet tovább erősít a bank innovatív szolgáltatásai, mobilfizetési megoldásai – mondta Rammacher Zoltán, a K&H lakossági ügyfélszegmens marketingvezetője.

Az ügyfelek 2024 folyamán összesen majdnem 602 milliárd forint értékben fizettek okostelefonjaikkal vagy egyéb viselhető eszközeikkel, például okosóráikkal, az Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay és Xiaomi Pay szolgáltatásokat használva. Ez jelentős, 60 százalékos növekedést jelent a 2023-as 376 milliárd forintos forgalomhoz képest.

A szakember szerint a több mint másfélszeres növekedés azért is figyelemre méltó, mert évekkel ezelőtt, az okoseszközös fizetések indulása után még alacsonyabbak voltak az egy évvel korábbi bázisadatok, de most már erről nincs szó: kiemelkedő egy évvel korábbi adatok után érkeztek meg az újabb jelentős növekedésről tanúskodó adatok. Rammacher Zoltán példaként elmondta, hogy 2023-ban az egy évvel korábbihoz képest bő 70 százalékos növekedés történt a K&H-s ügyfeleknél.

Egy érintés az egész - gyorsan nő a népszerűsége a gyors és egyszerű digitális fizetésnek
Egy érintés az egész - gyorsan nő a népszerűsége a gyors és egyszerű digitális fizetésnek
Fotó: Depositphotos

Nincs megállás

A lendület 2025 elején is kitartott: januárban az ügyfelek összesen 61 milliárd forintot költöttek okoseszközökkel, ami 76 százalékos emelkedést mutat az előző év azonos időszakához képest.

Az Apple Pay továbbra is vezeti a mezőnyt: a hozzá köthető forgalom tavaly 63 százalékkal, 398 milliárd forintra nőtt, míg idén januárban újabb 80 százalékos növekedéssel több mint 41 milliárd forintot ért el.

A Google Pay sem maradt el sokkal: a 2024-es teljes forgalom 200 milliárd forint fölé emelkedett, ami 56 százalékos növekedést jelentett, míg az idén januári Google Pay-költések majdnem 20 milliárd forintot tettek ki, ami 69 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi forgalmat.

A Garmin Pay és Xiaomi Pay is jelentős növekedést ért el. Előbbi 2024-ben 2,8 milliárd forintos forgalmat produkált, ez 30 százalékos emelkedést jelentett az előző évhez képest, miközben a Xiaomi Pay használata 476 milliárd forintra nőtt, 34 százalékos éves növekedéssel. Az idei év első hónapjában a Garmin Pay 217 millió forint forgalmat bonyolított, a Xiaomi Pay pedig 50 millió forinttal indította az évet – előbbi 38, utóbbi 46 százalékos többletnek felel meg éves szinten.

Tele vagyunk készpénzzel, de nem fizetésre kell

Az Mforon egyébként nemrég írtunk arról: a forgalomban lévő készpénzállomány 2024-ben nagy tempóban emelkedett, az év utolsó napján 8992 milliárd forint volt – de a decemberi átlagállomány már átlépte a 9 ezer milliárd forintos lélektani határt is. A jegybank lapunknak küldött válaszai alapján azonban a növekedés nem azt jelenti, hogy szívesebben fizetnének készpénzzel a magyarok, sőt: a készpénz fizetési célú használata – bár régiónként eltérő ütemben – fokozatosan háttérbe szorul az MNB szerint. Hogy akkor mire kell ennyi cash a magyaroknak és mi áll a folyamat hátterében? Részletek a cikkben:

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!