3p

A konferenciaturizmussal kapcsolatos ágazati irányítói feladatokat ellátó Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) célja, hogy 2030-ra duplájára növelje Magyarországon a nemzetközi kongresszusok számát, serkentse a nagyvállalati utakból származó bevételt, illetve a vállalati rendezvények forgalmát - közölte az MTÜ kedden az MTI-vel.

A közleményben emlékeztettek, hogy az ügynökség vette át év végétől a Kongresszusi Iroda feladatait. A hivatásturizmus (MICE, vagyis Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions), amelynek jelentős részét képezik a nagy létszámú, nemzetközi szövetségi konferenciák, kongresszusok és jutalomutak, kiemelt szerepet játszik a hazai turisztikai ágazat életében, hiszen azok résztvevői a szabadidős turisztikai költésekhez képest közel 30 százalékos többletbevételt generálnak. Ezentúl jelentőségét emeli, hogy az üzleti utazók gyakran magánemberként, családjukkal is visszatérnek később, így megtöbbszörözik az üzleti eredményt - írták.

A kongresszusok kihatnak a teljes magyar gazdaságra is, hiszen olyan fontos iparági területek fejlődését is előmozdítják, mint az általános infrastrukturális és pénzügyi befektetési szektor vagy a tudásösztönzés. Mindezen elérhető előnyök és eredmények fokozása érdekében az MTÜ valósítja meg a továbbiakban a hivatásturizmus ezen ágának ösztönzését, építve az eddig szerzett szabadidős és vállalati turizmusirányítási tapasztalatokra - tették hozzá.

Lehetőséget látnak a konferenciákban. Fotó: Pixabay
Lehetőséget látnak a konferenciákban. Fotó: Pixabay

Jakab Zsófia, az MTÜ marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese a közleményben kiemelte: a turisztikai szektor versenyképességét alapvetően befolyásolja, hogy Magyarország  úti célként milyen eredménnyel van jelen a hivatásturizmus területén. Ezért meghatározó területként tekint a szektor erre a szakágára az MTÜ.

A szegmens jelentőségét szerinte jól mutatja, hogy a 2017-ben lefektetett Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia - 2030, illetve a 2021-ben létrehozott Turizmus 2.0 stratégia is már a 4 alappillér egyikeként határozta meg az üzleti turizmust - mondta. Hozzátette, az MTÜ hosszútávú célja, hogy 2030-ra a nemzetközi kongresszusok száma a jelenlegi duplájára növekedjen. Továbbá célul tűzte ki, hogy másfélszeresére emelkedjen az "incentive", vagyis vállalati jutalomutakból származó bevétel és 20 százalékos növekedést érjen el a Magyarországon tartott vállalati rendezvények forgalma. Mindezen célok első lépéseként a hazai szolgáltatók hatékony szakmai támogatását szem előtt tartva elindul a Konferencia Nagyköveti Program.

Az ügynökség országspecialistái 2018 óta több mint ötször több piacon folytatnak értékesítési tevékenységet, szerveznek workshopokat és turisztikai vásárokon való megjelenést, illetve indítanak nemzetközi sajtókampányokat, melyek alapját képezik majd az új szegmenst célzó stratégiának. Új piacként most először Csehországot és Lengyelországot is megcélozták az értékesítő szakértők fontos találkozási lehetőségeket biztosítva a hazai szállodáknak és utazásszervezőknek.

Mindezen tevékenységek a tervek szerint 2023-ban is folytatódnak. A feladatok átvételével az MTÜ kiterjesztheti a már sikerrel működtetett Kiemelt Partner Programját is az üzleti szektorban érdekelt hazai szolgáltatókra, így hatékonyabbá válhat a partnerkapcsolatok kezelése. Az új működési modell hosszútávon arra is lehetőséget biztosíthat, hogy a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adataiból nyert elemzésekkel az ügynökség kutatói részlege hatékonyabban támogassa a hivatásturisztikai terület működését - írták. (MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!