A 96 ezer vendég 180 ezer vendégéjszakát töltött el budapesti szállodákban, ami 17, illetve 15 százalékkal több, mint az előző évi versenyhétvégén. A szálláshelyekre érkezők 91 százaléka külföldi volt, a nemzetközi vendégforgalom a tavalyi magas bázist 20 százalékkal haladta meg – tették hozzá.
A budapesti szállodák szinte teltházzal működtek, az alacsonyabb kategóriájú hotelek megteltek, a háromcsillagosok kihasználtsága megközelítette a 88 százalékot. A nagyobb keresletnek köszönhetően az átlag szobaárak a megelőző hétvégéhez képest megduplázódtak.
A britek után a legtöbb külföldi Lengyelországból és Németországból érkezett, az elmezőnyben szerepel még az Amerikai Egyesült Államok és Románia.
A Hungaroring környéki településeken – Mogyoródon, Gödöllőn, Kerepesen, Veresegyházon és Nagytarcsán – a vendégek száma három és félszeresére, az általuk eltöltött éjszakák száma hatszorosára ugrott a megelőző hétvégéhez képest.
Csendes Olivér vezérigazgató szerint az idei Forma-1 jól szolgálta Budapest turisztikai márkájának további erősítését. A nemzeti marketingszervezet közösségi média kampányokkal, a versenyprogramon kívüli kikapcsolódási tippekkel támogatta az eseményt és 21 budapesti szállodának biztosított tájékoztató anyagokat, kiadványokat.
(MTI)