Két év bezártság után már majdnem annyian készültek külföldi nyaralásra, mint tavaly, amikor február 24-én, Ukrajna megtámadása miatt hirtelen elbizonytalanodtak az utazást tervezők, és az év elejétől folyamatosan és dinamikusan erősödő kereslet hirtelen elapadt. Mintegy másfél hétre lefagyott a piac – mondta a Világgazdaságnak Molnár Judit, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének elnöke.
Mint mondta, a háború hatását a korábban sok ukrán és orosz vendéget fogadó területeken, mindenekelőtt Törökországban, Cipruson és Egyiptomban lehet majd igazán látni, hacsak az ottani szállásadók nem tudják pótolni különböző akciókkal a kieső vendégkör egy részét. Véleménye szerint minderre a törökök reagáltak a leggyorsabban, és nagyszabású marketingkampányokkal vették célba a nyugat-európai turistákat, ám eközben jelezve, hogy továbbra is számítanak az oroszokra.
Egyelőre ismeretlen mértékű vákuumhatásként formálhatják és szívhatják el a keresletet ezek a turistaszerző akciók, miközben az is nyilvánvaló, hogy a magyarok körében is egyre népszerűbb Szentpétervár és Moszkva, valamint a kárpátaljai kulturális körutazások jó időre eltűnnek a kínálatból a háború miatt – jelezte Molnár Judit.
Hová mennek a magyarok?
A portál cikke szerint az utaztatók tapasztalatai azt mutatják, hogy a klasszikus tengerparti toplistákon nincs helycsere, az idén is a horvát, a görög és a török turistaparadicsomokba készül a legtöbb magyar nyaralni, a három dobogóst pedig továbbra is Egyiptom, Olaszország, Spanyolország és Tunézia követi évszaktól függően váltakozó sorrendben az élbolyban.
Az utaztatók szövetségének adatai szerint átlagosan mintegy 10 százalékkal drágábbak az idén a nyári külföldi szervezett utak, amit az inflációval és a világpiaci árakkal tisztában lévő ügyfelek nem tartanak túlzónak – mondta Molnár Judit.
(VG.hu)