Közölték: a Colonnade Biztosító a kialakult helyzetet kiemelt prioritással kezeli, munkatársai megerősített ügyfélszolgálati háttérrel állnak rendelkezésre, hogy minden jogos kárigényt szakszerűen és a lehető leggyorsabban rendezzenek.
A cég közleménye szerint bár a kárrendezési eljárás megindítására kizárólag a Fővárosi Kormányhivatal hivatalos, fizetésképtelenséget megállapító határozatának megszületését követően van lehetőség, a kárigény benyújtásához szükséges dokumentumokat – az ügyintézés előkészítéseként – előzetesen is benyújthatják az érintettek.
A kapcsolattartás megkönnyítése érdekében dedikált e-mail-címet hoztak létre, amely kizárólag az Unitravel-üggyel érintett ügyfelek részére biztosít közvetlen elérhetőséget és támogatást, ez a [email protected].
Fotó: Depositphotos
A fejleményekről folyamatosan tájékoztatják az érintetteket. A kormányhivatal mielőbb határozatot hoz, hogy megkezdődhessen a csődbe ment utazási iroda utasainak kártérítése – közölte Budapest Főváros Kormányhivatala.
A hivatal kereskedelmi hatóságként a bajba jutott utasok megsegítése érdekében eljárást indított a csődbe ment Unitravel Kft. utazási iroda ügyében, amely keretében megvizsgálja a vállalkozás közleményében foglaltakat, különös figyelemmel a fizetésképtelenségi helyzetére. A kormányhivatal – az érintett biztosítóval egyeztetve – minél előbb meghozza azt a hatósági határozatot, amelynek eredményeképpen a biztosító megkezdheti az érintett utasok kártalanítását, több mint 460 millió forint összértékben – írták.
Az Unitravel Kft. hétfőn tájékoztatta az utasokat arról, hogy fizetésképtelenné vált. Az iroda honlapján megjelent, hogy vállalásait nem tudja teljesíteni, ám a külföldön tartózkodó utasok hazajutása biztosított. Hozzátették: határozottan és kifejezetten kérik azokat az utasaikat, akik még nem kezdték meg az utazásukat, hogy semmiképpen ne jelenjenek meg azon.