Péntekre ígérte a Booking. com a legtöbb hazai érintettnek, hogy rendezi az elmaradt, gyakran milliós nagyságrendű tartozásait, ám ez azóta sem történt meg – olvasható a 24.hu-n. A cég korábbi indoklása szerint tervezett karbantartás és technikai akadályok miatt nem fizetett. Több szállásadó ugyanakkor azóta már jelezte, hogy megkapták az összeget, tehát a cég bizonyára megkezdte a kifizetéseket.
„Sajnálattal értesültünk róla, hogy egyes partnerek nehézségekbe ütköztek, és sürgősen dolgozunk azon, hogy a tervezett rendszerkarbantartás miatt késedelmet szenvedett kifizetéseket újraindítsuk. Megerősíthetjük, hogy a kifizetések feldolgozása megtörtént, így annak hamarosan a partnereinknél kell lennie” – válaszolta a portál kérdéseire a Booking.com még július 27-én.
A késlekedés azonban sokaknak komoly problémát okoz, mert:
- a már lefoglalt szállásokat nem mondhatják vissza, tehát a vendégeket mindenképpen fogadniuk kell
- a jelenlegi helyzettől függetlenül ki kell fizetniük a rezsit, a költségeket és az alkalmazottakat
- emellett az idegenforgalmi hozzájárulást és az adóterheteket is
Kassay Tamás, a Spabook turisztika szakportál főszerkesztője szerint a számok azt erősítik meg, hogy a cégnek nincsenek anyagi gondjai, tehát valóban technikai gondok állhatnak a háttérben.