2p

Kisebb gondok léptek fel az elmúlt napokban a Booking.com rendszerében.

A napokban a szállásadók közül többek is felháborodtak azon, hogy a Booking.com bizonyos ideje nem utalja át a nekik járó összegeket, számlázási rendszerük karbantartására hivatkozva, ráadásul főszezonban. Laptársunk, a Turizmus Online körképet készített a témában.

A portál által megkérdezett üzemeltetők egy része nem akart névvel nyilatkozni, míg mások nem tagjai az oldalnak, az azonban a szakmában szinte általános vélemény, hogy főszezon közepén, amikor az éves forgalom jelentős hányada realizálódik, elfogadhatatlan egy karbantartást ekkorra időzíteni, hiszen ilyenkor a vállalkozóknak számos kiadása is keletkezik.

A megkeresett szállodások többsége elmondta, náluk nincs gond, ugyanis ők fizetnek a booking.com-nak. Jávor Noémi, a Duna-parti Viktória Hoteltől elmondta, ők kártyás rendszer keretében utalják át a szállásfoglaló oldal jutalékát. Arról, hogy bármi nem működne, most hallott először.

Hasonló a véleménye Géher Zoltánnak, a Hotel Continental igazgatójának: a virtuális kártyarendszer, amelyet alkalmaznak, kiküszöböli az effajta problémákat, ugyanakkor a vendégek nagy része helyben, kártyával vagy készpénzzel fizet, tehát eleve ki van zárva az ilyen probléma.

A Danubius Hotels vezetése szintén azt nyilatkozta, az általuk alkalmazott fizetési megoldást nem érinti ez a probléma.

Sok vendég inkább személyesen fizet. Fotó: Depositphotos
Sok vendég inkább személyesen fizet. Fotó: Depositphotos

A vendég szeret helyben fizetni

Pócs Róbert, az abádszalóki nyolc szobás Casablanca tulajdonosa már hallott a problémáról. Szerepelnek is a Booking.com-on, de, mint mondta, kezdettől fogva úgy intézik a foglalási rendszert, hogy a vendég ne a szállásfoglaló oldalnak fizessen. A vendégek többsége ugyanis abban jobban bízik, ha a helyszínen fizethet ki a szobát, nem pedig online. A jutalékot így ők utalják át a Bookingnak, és átutalásuk eddig mindig időben, gond nélkül, megérkezett.

Jár-e jutalék, ha a vendég lemondja a szobát?

A borsodgeszti Villa Viridis ugyan még tagja az oldalnak, de már azt tervezik, hogy leválnak róla. Többen, az általuk ismert szakmai körben, arról panaszkodtak, ha a vendég nem érkezik meg, a Booking.com akkor is felszámolja a jutalékot, amit nem tartanak korrektnek, hiszen plusz költséget okoz, a bevétel viszont egy az egyben kiesik.

További részletek és megszólalók laptársunk cikkében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!