Nem egészen egy hete működik a késési biztosítás a MÁV-csoportnál – a 20 percet meghaladó késések esetén visszafizetik a menetjegyek árának felét az utasoknak. A rendszer első három napján 9600 esetben fizettek, összesen 10 millió forintot.
Az első igazi nyári, kánikulával terhelt hétvége nem indult jól a vasúttársaságnak (és persze az utasoknak): pénteken délután a legforgalmasabb, balatoni fővonal menetrendje összeomlott, műszaki hiba miatt. Ha szombaton kora délután rápillantunk a MÁV térképére, azt láthatjuk: továbbra sem oldódott meg a helyzet.
A vonatinfo.mav-start.hu címen elérhető térképen a narancssárga pöttyök 15-59 perces késéssel, a piros pöttyök 60 percet meghaladó késéssel közlekedő vonatokat jelölnek. A legnagyobb késések cikkünk írásakor a térségben 70-80 percesek, az indoklás szerint egy biztosítóberendezési hiba miatt alakultak ki. A jelenlegi helyzet a Mávinform Facebook-posztja szerint:
Az utasok viszonylag egyszerűen visszakaphatják egyébként a jegyár felét, főleg ha online vásárolták azokat, és a MÁV+ applikációt használják. Kérdés, hogy ez vigasztalja-e őket a késésért – főleg akkor, ha egyébként ingyenesen vagy jelentős kedvezménnyel veszik igénybe a MÁV szolgáltatásait.
A helyzetre Vitézy Dávid is reagált, Lázár János közlekedési és építésügyi miniszternek címeztve kommentárját. Úgy fogalmazott:
„Az emberek nem azért utaznak, hogy kapjanak egy kis Lázár-kupont. Ráadásul, az országbérletes, vármegye-bérletes utasok nem is kapnak vissza semmit, csak egy hónapban 5 késés után 10% kedvezményt a következő bérlet árából.”
Az utasok az úticéljukhoz akarnak eljutni, nem visszakapni egy kis aprót – írja Vitézy.
FRISSÍTÉS 1: A MÁV vezére is felháborodott.
FRISSÍTÉS 2: Lázár János is felháborodott, és drasztikus lépésre szánta el magát.