2p

Ront vagy javít Magyarország megítélésén a soros EU-elnökség?
Milyen újabb öt év elé néz Karácsony Gergely?
Mi lesz a liberalizmussal Magyarországon?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Horn Gáborral!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Republikon Alapítvány kuratóriumának elnökétől!

2024. július 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Több mint tíz százalékos első félévi növekedésről számolt be a Porsche Hungaria (PH) az újautó-értékesítésben: a Volkswagen konszern márkáit Magyarországon forgalmazó cég 9.400 autót helyezett forgalomba.

A tavalyi első félév adatát 10,5 százalékkal meghaladó eredmény a személygépkocsiknál 29,2 százalékos, a haszonjárműveknél 14,6 százalékos részesedést biztosít az importőrnek a magyarországi újautó-piacon.

Pár nappal ezelőtt az Opel is pozitív adatokat közölt a Magyarországi eladásai kapcsán.

A PH-hoz tartozó márkák - az Audi, a SEAT, a Skoda, a Volkswagen, valamint a Porsche Inter Auto Hungaria csoporthoz tartozó Porsche eladásai eltérő mértékben indultak növekedésnek, ahogy a válság is eltérően sújtotta őket 2010-ben, amikor a PH még az összpiac 30 százalékos zsugorodásához hasonló mértékű visszaesést könyvelt el. A válságban a PH piaci részesedése növekedett, a kishaszonjárművek szegmensét is ideértve 28,5 százalék volt a 2009-es 19 százalék után, jelenleg pedig már 29,2 százalék.

Az adatok szerint 2011 első hat hónapjában a Skoda 3.390 autóval az élre került a személygépkocsikat és kishaszonjárműveket tartalmazó listán. Ebben az importőr értékelése szerint elsősorban a kiemelkedően jó flottamegrendelések játszottak szerepet, de mutatja az országos márkakereskedői hálózat eredményességét is. A Skoda részesedése ezzel 12,4 százalékos lett a magyarországi piacon.

A piaci sorrend 2. helyén végzett Volkswagenből 3.233 fogyott, 1 százalékkal több, mint tavaly. A Volkswagen személyautók szintén jól szerepeltek a flottás értékesítésben, a márka 12 százalékos piaci részt ért el. A személygépkocsi- és haszonjármű-forgalom összevonásával még jelentősebb a Volkswagen első félévi előnye, hiszen összesen így 4.253 került piacra. A Volkswagen haszonjárművek első hathavi forgalma ugyanakkor 33 százalékkal nőtt, 752 darab volt.

Az első félévben jelentősen nőtt az Audi forgalma is, a 935 autó 22 százalékos bővülés a tavalyi első félévhez képest. Ez 3,5 százalékos piaci részt jelent, az Audi a prémium kategóriában ugyanakkor 32 százalékkal részesedik.

Az idén már a SEAT is növekedett, 1.020 darabos forgalma 8,5 százalékos emelkedés, ez 3,8 százalékos piaci részhez elég. A tavalyi trendet folytatva bővült a Porsche eladások száma: a 70 darab sportautó 6 százalékkal több, mint tavaly az első félévben.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!