"Középtávon piacvezetővé akarunk válni a prémiumszegmensben, ehhez pedig arra van szükség, hogy az egyre növekvő részszegmensekben ki tudjuk szolgálni a vevői igényeket" - jegyezte meg Axel Strotbek az MTI-nek, hozzátéve, az Audi moduláris stratégiája révén számos olyan sztenderdet alakítottak és alakítanak ki, amelyeket aztán számos további modellbe beépíthetnek.
Axel Strotbek a rendezvényen megjegyezte: azzal számolnak, hogy még 2030-ban is domináns marad, és kétharmados, de akár nyolcvan százalékos részarányt is magáénak mondhat majd a hagyományos meghajtás; emlékeztetett arra: az elektromos járművek zöme is hibrid, azaz robbanómotor is van benne.
Az Audi AG igazgatótanácsi tagja megjegyezte: negyedszázada, amikor az Audi előállt az első turbódízel (TDI) erőforrásával, "a piac minden volt, csak dízelbarát nem", mostanra pedig összes eladásaik 40 százaléka, a németországiak több mint kétharmada már TDI-motorral készül.
Mint mondta, az 1989-as bevezetés óta 7,5 millió TDI-motoros járművet adtak el, csak tavaly 600 ezer talált gazdára ezekből, és az elmúlt években olyan piacokon is sikerült elfogadtatni ezt a technológiát, ahol az korábban alig volt jelen.
Eközben, jegyezte meg, mind hatékonyabb és a környezetet mind kevésbé terhelő erőforrásokkal álltak elő a TDI-technológia terén is. Hozzátette: az Audi aktívan jelen van az elektromos és a hibrid járművek fejlesztése terén.
MTI