Az átlagos vásárló 99,24 dollárt szán a Valentin-napi költekezésre, szemben a 2003-as 80,44 dollárral, olvasható az eMarketer tanulmányában.
A felmérés során megkérdezett 8000 amerikai 73 százaléka válaszolta januárban, hogy legalább egy üdvözlőlapot vesz az ünnep alkalmából. A férfiak 64 százaléka fog virágra pénzt kiadni Bálint-napkor, a nőknek pedig 16 százaléka. Édességvásárlást tervez a megkérdezettek 53 százaléka.
Párjának 93 százalék vesz ajándékot, de a barátok és osztálytársak sem maradnak ki a jóból: 28 százalék vásárol nekik valamit, tanárjának pedig a diákok 26 százaléka ad valamit Valentin-napra.
Egyes, különleges alkalmakra specializálódott webáruházok kiemelkedő forgalomra számíthatnak február 14-én. Az UPS.com mintegy 1,9 millió látogatóval számol a Valentin-napot megelőző héten. Az online üdvözlőlap-oldalak, mint a Blue Mountain vagy az Egreetings.com, melyek utoljára decemberben értek el látogatási csúcsot, most ismét nagy forgalommal számolhatnak.
13 milliárdba kerül az amerikaiaknak a Valentin-nap
A National Retail Federation elemzése szerint 12,79 milliárd dollárt költenek idén az amerikai fogyasztók a Valentin-naphoz kötődő ajándékokra.