3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) két céget is megbírságolt, mert megtévesztették az üdülési jogokkal kapcsolatos ajánlataikkal a fogyasztókat.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egyik vonatkozó döntése a HuPont Kft.-t, a Dial Tone Kft.-t, a Well4U Kft.-t és az Electronic Exchange and Earnings LLC-t (HuPont Kft.-t és társait), másik döntése a Bindsystem Hungary Kft.-t és a SOLARPOLAR-ENERGETIKA 2020 Kft.-t érinti. A fent említett cégek megtévesztették a fogyasztókat üdülési jogok eladásával összefüggő ajánlataikkal. A GVH a jogsértésekért a két eljárásban összesen 16 346 300 forint bírságot szabott ki a vállalkozásokra, és megtiltotta jogsértő magatartásuk folytatását. 
 
A GVH mindkét döntésében megállapította, hogy a vállalkozások – a HuPont Kft. és társai 2014 áprilisától, a Bindsystem Hungary Kft. 2014 februárjától, míg a SOLARPOLAR-ENERGETIKA 2020 Kft. 2014 júliusa és 2015 májusa között – valótlanul sugallták az általuk megkeresett, üdülései joggal már rendelkező fogyasztóknak, hogy meglévő üdülési jogukat (időben megosztott üdülőhasználati jog, timeshare) továbbértékesítik. 
 
A vállalkozások kizárólag szóban tájékoztatták az érdeklődőket arról, hogy a társaság megvásárolja a fogyasztó üdülési jogát egy magas összegű csatlakozási díj/tagsági díj fizetése ellenében, így az érintett egyes, e célból létrehozott rendszerek tagjává válik (EXE Xplore vagy Bind), és üdülési jogáért „pontokat” kap, és később a fogyasztó e pontok értékében különböző termékeket és szolgáltatásokat vásárolhat megadott internetes felületeken. A beváltás azonban az esetek túlnyomó többségében nem valósulhatott meg a termékek és szolgáltatások hiánya okán vagy azok ára miatt, illetve azért, mert a fogyasztónak további költségei keletkeztek, és üdülési jogától végül mégsem tudott „megszabadulni”. 
 
A GVH a bírság kiszabásakor a mindkét esetben a jogsértéssel érintett, az üdülési jogok értékesítéséből származó bevételekből (belépési díjak, jutalékok) indult ki. A GVH súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy 
a vállalkozások teljes kereskedelmi gyakorlata valótlan tájékoztatásokon alapult, és több szempontból is jogsértőnek minősül;
a jogsértő kereskedelmi gyakorlat hosszú ideig tartott, így jelentős számú fogyasztót ért el;
a jogsértő kereskedelmi gyakorlat sérülékeny fogyasztókat célzott meg;
mindegyik vállalkozás jelentős mértékű előnyhöz jutott a jogsértő kereskedelmi gyakorlatok révén. 
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!