3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) két céget is megbírságolt, mert megtévesztették az üdülési jogokkal kapcsolatos ajánlataikkal a fogyasztókat.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egyik vonatkozó döntése a HuPont Kft.-t, a Dial Tone Kft.-t, a Well4U Kft.-t és az Electronic Exchange and Earnings LLC-t (HuPont Kft.-t és társait), másik döntése a Bindsystem Hungary Kft.-t és a SOLARPOLAR-ENERGETIKA 2020 Kft.-t érinti. A fent említett cégek megtévesztették a fogyasztókat üdülési jogok eladásával összefüggő ajánlataikkal. A GVH a jogsértésekért a két eljárásban összesen 16 346 300 forint bírságot szabott ki a vállalkozásokra, és megtiltotta jogsértő magatartásuk folytatását. 
 
A GVH mindkét döntésében megállapította, hogy a vállalkozások – a HuPont Kft. és társai 2014 áprilisától, a Bindsystem Hungary Kft. 2014 februárjától, míg a SOLARPOLAR-ENERGETIKA 2020 Kft. 2014 júliusa és 2015 májusa között – valótlanul sugallták az általuk megkeresett, üdülései joggal már rendelkező fogyasztóknak, hogy meglévő üdülési jogukat (időben megosztott üdülőhasználati jog, timeshare) továbbértékesítik. 
 
A vállalkozások kizárólag szóban tájékoztatták az érdeklődőket arról, hogy a társaság megvásárolja a fogyasztó üdülési jogát egy magas összegű csatlakozási díj/tagsági díj fizetése ellenében, így az érintett egyes, e célból létrehozott rendszerek tagjává válik (EXE Xplore vagy Bind), és üdülési jogáért „pontokat” kap, és később a fogyasztó e pontok értékében különböző termékeket és szolgáltatásokat vásárolhat megadott internetes felületeken. A beváltás azonban az esetek túlnyomó többségében nem valósulhatott meg a termékek és szolgáltatások hiánya okán vagy azok ára miatt, illetve azért, mert a fogyasztónak további költségei keletkeztek, és üdülési jogától végül mégsem tudott „megszabadulni”. 
 
A GVH a bírság kiszabásakor a mindkét esetben a jogsértéssel érintett, az üdülési jogok értékesítéséből származó bevételekből (belépési díjak, jutalékok) indult ki. A GVH súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy 
a vállalkozások teljes kereskedelmi gyakorlata valótlan tájékoztatásokon alapult, és több szempontból is jogsértőnek minősül;
a jogsértő kereskedelmi gyakorlat hosszú ideig tartott, így jelentős számú fogyasztót ért el;
a jogsértő kereskedelmi gyakorlat sérülékeny fogyasztókat célzott meg;
mindegyik vállalkozás jelentős mértékű előnyhöz jutott a jogsértő kereskedelmi gyakorlatok révén. 
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!