A 2011. december 31-éig érvényes dokumentumot Márkus Imre, a vontatási szolgáltatást végző MÁV Trakció Zrt. vezérigazgatója és Kovács Imre, az áruszállító MÁV Cargo Zrt. elnök-vezérigazgatója írta alá.
A dokumentumban egyebek között rögzítették, hogy az idén július elsejétől számítva 5,8 millió, a továbbiakban pedig évente 8,5 millió kilométer teljesítményre kér vontatási szolgáltatást a MÁV Cargo a MÁV Trakciótól.
Az aláíráson Márkus Imre hangsúlyozta, hogy a 2011 végéig érvényes szerződés opciót tartalmaz 2012-re is, amennyiben a megrendelő elégedett a kapott szolgáltatással.
Márkus Imre úgy vélekedett, hogy a szerződés végrehajtásával a Trakció részéről nem lesz gond, mert a megállapodást a felek mélységében megtárgyalták.
A minőségi szolgáltatással kapcsolatban a vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a vasút esetében ez több szereplőtől függ, ebben a pálya állapota, a megrendelő vonatszervezése is meghatározó. A MÁV Trakció rendelkezik azokkal a műszaki fejlesztésekkel, amelyek a pontos, hatékony és a rajtuk múló minőségi szolgáltatást lehetővé teszik.
Kovács Imre arról szólt, hogy a MÁV Cargo privatizálása után jól kirajzolódik a vasúti piac két meghatározó szereplőjének egymásrautaltsága. Az osztrák tulajdonba került MÁV Cargónak a magyar piacon napi 200-220 mozdonyra van szüksége. Jó színvonalú szolgáltatás esetén érdekeltek abban, hogy ezt a mennyiséget szolgáltatótól szerezzék be. Kovács Imre jelezte: a minőségi szolgáltatás elérése érdekében a MÁV Trakcióval partnerségben gondolkodnak.
Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a megállapodás mindkét fél számára elfogadható ár-érték arányt tükröz.
MTI/Menedzsment Fórum