A Fővárosi Kormányhivatal az elmúlt két hónapban összesen hét esetben folytatott fogyasztóvédelmi vizsgálatot a Wizz Air légitársasággal szemben. Ezekből öt esetben
- a május 25-i Frankfurt - Budapest,
- a június 6-i London - Budapest,
- a június 19-i Brüsszel - Budapest,
- a június 25-i London Gatwick - Budapest,
- valamint a június 30-i Marosvásárhely - Budapest
járattal kapcsolatban állapított meg szabálysértést - írja közleményében a Miniszterelnökség.
Ismétlődő jogsértés esetén a lehető legszigorúbb büntetésre számíthatnak a fogyasztókat megkárosító társaságok, éppen ezért, a kormányhivatal első fokon összesen 300 millió forint bírságot szabott ki a Wizz Air ellen, amelyről a mai napon tájékoztatta a légitársaságot.
A Wizz Airnek sorozatban ez a második komoly büntetése, alig egy héttel ezelőtt a Gazdasági Versenyhivatal rótt ki a társaságra egy negyedmilliárdos büntetést.
A döntésre a Wizz Air az alábbi közleménnyel reagált:
„A Wizz Air csalódott a Fővárosi Kormányhivatal döntéseivel kapcsolatban, amelyben a vállalat öt repülőjáratával kapcsolatban hozott határozatokat. A Wizz Air továbbra is arra törekszik, hogy utasait teljesen átláthatóan és folyamatosan tájékoztassa. Az elmúlt három hónapban a Wizz Air több mint 60 000 repülőjáratot üzemeltetett sikeresen, melyek közül a nyári főszezonban kevesebb, mint 1% szenvedett el jelentősebb késést bármilyen okból, vagy kellett törölni a járatot. A Wizz Air őszintén elnézést kér az érintett utasoktól és mindent megtesz, hogy csökkentse a működést érintő zavarokat. Mivel ezek a határozatok nem jogerősek és jelenleg is tanulmányozzuk azokat, további nyilatkozatokat a határozatokkal kapcsolatban nem kívánunk tenni.”