A londoni Wiedenhez tartozik majd a cég összes globális kampánya. "Azt várjuk az együttműködéstől, hogy segít a legkedveltebb és legcsodáltabb márkává válni" - közölte Jo Harlow, a Nokia mobiltelefon részlegének senior marketingese. A Wieden első akciójára várhatóan a jövő év elején kerül sor - értesült az Advertising Age.
A lépésre azért volt szükség, mert a mobiltelefon-eladások drámaian visszaestek az USA-ban az
Apple iPhone bevezetésemiatt. Az informatikai cég ráadásul megegyezést kötött az AT&T telekommunikációs céggel, így az eladási feltételeket is ő diktálja.
Az USA-ban átlagosan 99 dollárért (nagyjából 18 ezer forint) vagy még kevesebbért vásároltak eddig mobiltelefont, és az ár tendenciózusan csökkent. Ugyanakkor az iPhone - amelyet a múlt héten kezdtek árusítani - kiskereskedelmi ára 499 dollár (körülbelül 90 ezer forint).
A Nokia, amely a világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója, a listaáras kötéseket tekintve tavaly 49 millió dollárral kisebb összegért hirdetett az USA-ban, mint 2005-ben a TSN Media Intelligence szerint.