1p

A Wieden & Kennedy kreatív ügynökség fogja népszerűsíteni a Nokia mobilokat nagyjából 300 millió dollárból a piac felmérése után.

A londoni Wiedenhez tartozik majd a cég összes globális kampánya. "Azt várjuk az együttműködéstől, hogy segít a legkedveltebb és legcsodáltabb márkává válni" - közölte Jo Harlow, a Nokia mobiltelefon részlegének senior marketingese. A Wieden első akciójára várhatóan a jövő év elején kerül sor - értesült az Advertising Age.

A lépésre azért volt szükség, mert a mobiltelefon-eladások drámaian visszaestek az USA-ban az

Apple iPhone bevezetése

miatt. Az informatikai cég ráadásul megegyezést kötött az AT&T telekommunikációs céggel, így az eladási feltételeket is ő diktálja.

Az USA-ban átlagosan 99 dollárért (nagyjából 18 ezer forint) vagy még kevesebbért vásároltak eddig mobiltelefont, és az ár tendenciózusan csökkent. Ugyanakkor az iPhone - amelyet a múlt héten kezdtek árusítani - kiskereskedelmi ára 499 dollár (körülbelül 90 ezer forint).

A Nokia, amely a világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója, a listaáras kötéseket tekintve tavaly 49 millió dollárral kisebb összegért hirdetett az USA-ban, mint 2005-ben a TSN Media Intelligence szerint.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!