A most átadott követeléshalmaz több nagyobb tételből áll, ezek között van olyan, amelynek jogosságát a DBR sem vitatja, de a Bamco által követelt összegek "mértéktelenül túlzóak és nemzetközi viszonylatban is elfogadhatatlanok" - hangsúlyozta a beruházó a közleményben.
Ilyen igény szerintük többek között az, hogy a 39 millió euróból épített Fővám téri állomáshoz való hozzáférés biztosításának elhúzódása miatt mintegy 66 millió eurót követel a Bamco, holott a pajzsok még csak a budai oldalon tartanak. 2 millió eurót követel a konzorcium például a Szent Gellért téri munkaterület átadásának elhúzódása és az ahhoz kapcsolódó áttervezés, átütemezés miatt - közölte a DBR.
A francia, német, osztrák és magyar cégekből álló Bamco konzorcium követelései csaknem akkora összeget tesznek ki, amennyiért a cég az alagút, a pajzsindító akna és a Szent Gellért téri állomás építését eredetileg vállalta - olvasható a DBR közleményében.
A Bamco konzorcium közel 190 többletköltség-követelésének együttes összege azonban több mint az összes többi, a metró építésére szerződtetett kivitelező által együttesen benyújtott igény. A DBR szerint ez a magatartás "azon túl, hogy etikátlan és mértéktelenül túlzó, nagy valószínűséggel már súrolja a szerződésszegés határát".
A beruházó közleményében hangsúlyozta, hogy a jogosulatlan követeléseket nem hajlandó teljesíteni. Hozzátették, hogy a DBR hónapok óta vizsgálja a cég folyamatosan szaporodó többletmunka-követeléseit. A jogosnak ítélteket kifizette, még a korábban összegében vitatott 13 millió eurót is átutalta jogfenntartással, későbbi elszámolásra. "A DBR továbbra is nyitott a normális és elfogadható keretek között zajló tárgyalásokra", a Bamco magatartása azonban "már túlmegy az üzleti életben megszokott minden határon" - áll a közleményben.