2018. október 9. 14:10
mfor.hu

Egy holland tulajdonban lévő, tavaly veszteséget termelő céggel szerződött az állami vasúttársaság.

3,6 milliárd forint értékű támogatási szerződést kötött az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) keretén belül az Innovációs és Technológiai Minisztérium a MÁV-START Zrt. és a MÁV Zrt. alkotta konzorciummal - közölte az állami vasúttársaság. Az „Infrastruktúra és gördülő állomány karbantartó szoftver és IT alkalmazás konszolidáció II. ütem” (INKA2) elnevezésű közlekedésfejlesztési projekt a cégcsoport-szintű gördülőállomány-karbantartás és az erőforrás-tervezés újratervezett üzleti folyamatait támogató integrált és konszolidált informatikai rendszer bevezetését tűzte ki célul. A másfél éves informatikai fejlesztés végrehajtására a vasúttársaság a DXC Technology Magyarország Kft.-vel szerződött.

Fotó: MTI Fotó: MTI

A DXC Technology Magyarország Kft. nyílt, európai uniós értékhatárt elérő, egyfordulós közbeszerzési eljárásban nyerte el az INKA2 rendszer megvalósítását, amire 22 hónap áll rendelkezésre. Az INKA2 projektnek – az IKOP prioritásaival összhangban – célja, hogy a javítás, karbantartás, gyártás informatikai támogatásának magas szintre emelésével javuljon a szolgáltatási színvonal, a vasúti járművek műszaki állapota, azok rendelkezésre állási szintje, ezáltal a menetrendszerűség és a kapacitások értékesítési lehetősége. Hosszú távú igény, hogy az új rendszer a jelenleginél kisebb ráfordításokkal, hatékonyabban támogassa a MÁV-csoport céljainak elérését; csökkenjenek a folyamatokhoz kapcsolódó adminisztrációs terhek és a manuális munka mennyisége, növekedjen a járművek üzemkészsége, javuljon a folyamatokban résztvevő munkavállalók hatékonysága.

A DXC Technology Magyarország Kft. legutóbbi beszámolója szerint több mint 23 milliárd forintos árbevételt ért el, melyből a végére 269,3 milliós veszteséget csináltak. Évek óta egyébként ez volt az első olyan év, amikor mínuszt kellett elkönyvelniük. A cég egyébként a CSC és a Hewlett Packard Enterprise (HPE) vállalati szolgáltatások üzletágának egyesüléséből jött létre néhány évvel ezelőtt, és nem először lettek a MÁV beszállítói. Az INKA 3,3 milliárdos projektjének megvalósítására még HPE-ként szerződtek az állami vasúttársasággal.