A Skoda elsősorban a Kínában, valamint számos nyugat- illetve kelet-európai piacán tapasztalható keresletből profitált - jelezte a cég közleménye. Mindazonáltal egyes piacokon a nehéz 2009-es év után sem kedvező még a helyzet - idézi a közlemény Reinhard Flegert, a Skoda Auto igazgatótanácsa értékesítésért felelős tagját, aki szerint 2010 második fele még bőven rejt újabb kihívásokat.
A Skoda legfőbb exportpiaca Kína, az idén januártól júniusig terjedő időszakban a cseh gyártó összesen 84.135 autóját értékesítette itt, 82,3 százalékkal többet, mint az előző év első felében. A tengerentúli régiókban az első hat hónap alatt értékesített volumen közel 50 százalékkal, összesen mintegy 25 ezer járműre bővült. Növekedés volt Kelet-Európában is, ahol júniusban 48,2 százalékkal több, Oroszországban pedig kétszer annyi Skoda talált gazdára, mint az előző év azonos hónapjában. Nyugat-Európában (Németország nélkül) szintén javult a márka mérlege, mégpedig 2009 első félévéhez mérten 34,5 százalékkal.
Magyarországon a Volkswagen csoport márkáinak importőri feladatát ellátó Porsche Hungaria 3065 új Skodát értékesített, ez több mint 14 százalékkal, 386 darabbal több az előző év hasonló időszakának adatánál. Ez előrevetíti, hogy az idén már növekedni tud a csoport volumenmárkája, amely Magyarországon az autópiac válsága előtt is élen járt a növekedésben, tavaly viszont a konszerntársai között a legnagyobb csökkenéssel szembesült. Tavaly egész évben 5.158 személygépjárművet szállított ki a Skoda magyar vevőinek.
MTI