A közlemény szerint a spanyol Construcciones y Auxiliary de Ferrocarriles S.A. (CAF) által gyártandó villamosok rekordgyorsasággal, negyven nap alatt megkapták az előzetes típusengedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól (NKH). "Így az új villamosok szállításának gyorsításában és a maximális uniós források felhasználásában ismét jelenetős előrelépést tettünk" - fűzték hozzá.
A BKK szerint az új, alacsonypadlós villamos prototípus járműveinek gyártása hamarosan megindulhat, ráadásul tesztelésük és az utolsó tíz jármű elkészítése Magyarországon, Dunakeszin történik majd a kormány és a CAF közötti stratégiai megállapodásnak köszönhetően.
Az új járművek az uniós támogatásból megújuló villamosvonalakon - az 1-esen és a 3-ason -, valamint a rövidesen épülő budai fonódó villamos vonalain - a 19-esen és a 61-esen - közlekednek majd. A beruházást az EU Kohéziós Alapja, a magyar kormány és a fővárosi önkormányzat finanszírozza, a rendelkezésre álló összes forrás 43 milliárd forint - olvasható a közleményben.
A budapesti villamos és trolibusz járműfejlesztés projekt a főváros kiemelt közlekedésfejlesztési, járműbeszerzési beruházása, amelynek kedvezményezettje a BKK. A projektben összesen 47 villamost, valamint 24 trolibuszt szereznek be, valamennyi jármű alacsonypadlós lesz. A 47 új villamosból 35 jármű 34-36 méter hosszú, 12 kocsi pedig 54-56 méter hosszú lesz.
Közölték azt is, hogy ha újabb forrás áll rendelkezésre, további 77 villamos lehívására biztosít lehetőséget a szerződés, és tovább folytatható a villamos járműállomány fejlesztése, a hazai ipar közreműködésével.
MTI