A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által vasútépítésre kiírt közbeszerzés eredménye csütörtökön reggel jelent az uniós közbeszerzési értesítőben. Ennek értelmében a Kelenföld-Százhalombatta vonalszakasz vasúti pálya és kapcsolódó létesítmények korszerűsítését egy azonos cégcsoporthoz tartozó konzorcium, a V-Híd Zrt. és az A-híd Zrt. végezheti el.
Az eredetileg becsült 30,9 milliárd forint helyett 51,36 milliárdért kötötték meg a szerződést a felek, vagyis az eredeti ár 66 százalékánál drágábban.
Vagyis tekintve, hogy 49 050 méternyi távolságon keresztül zajlanak majd a munkálatok, a kilométerenkénti egységár kicsivel több mint 1 milliárd forint.
Ilyen egyenruhában dolgoznak a magyar vasutasok
A feladatok közé tartozik többek között
- a vágányok átépítése,
- fővonali kitéri beépítése és/vagy cseréje 3 állomáson,
- váltófűtés kiépítése 3 állomáson,
- felsővezetéki hálózat kiépítése,
- térvilágítás ki-/átépítése,
- biztósítóberendezések ki-/átalakítása,
- hidak, kerethidak, átereszek felújítása, vagy átépítése,
- új gyalogos-, és peron aluljáró építése.
A nyertes konzorcium egyebek mellett a Swietelsky-t, a Vasútépítők Pályatervező, Kivitelező és Iparvágányfenntartó Kft.-t, a spanyol Ortizt is is kiütötte a nyeregből, mint közös ajánlattevőt a Konszenzus Pannónia Zrt.-vel
Az A-Híd és a V-Híd Zrt. is ugyanazon tulajdonosi körhöz, Apáthy Endre Árpádhoz köthető, mindenkét társaságban az Apáthy tulajdonában álló
- A-Group Investment a többségi tulajdonos 49,6 százalékkal,
- mellette az Erba Lux Kft,
- a Fe-Ba Plusz Kft,
- és a Recontra Kft. kisebb részesedéssel rendelkezik.
A 2105-ös beszámol alapján a V-Híd tavaly 8,9 milliós árbevételt realizált, melyből 4,97 milliós nyereség maradt a végén. Az A-Híd Zrt. 28,77 milliárdos árbevételéből 1,1 milliárdos adózott eredményt ért el, ezt az eredménytartalékból 367 millióval 1,5 milliárdig kiegészítve kifizette a tulajdonosoknak osztalékként.
mfor.hu