A közbeszerzés nettó értéke 82,5 millió forint, az időtartama pedig legfeljebb két év. Az összeg azonban - az időszak alatt - a felével növelhető. Az ajánlattevőnek egyebek mellett kreatív koncepciót és stratégiát kell készítenie, és "menedzselnie kell" az eseményekhez kapcsolódó sajtótájékoztatókat.
Az MNB tervei szerint a nyertesnek két év alatt 20 társadalmi célú reklámkommunikációs kampányt kell lefolytatnia, 15 reklámfilmet kell elkészítenie, továbbá 10 online megjelenést és 40 grafikai tervet kell biztosítania.
A felhívás aprólékosan részletezi a referenciákat. Az ajánlattevőnek 2005. szeptember 12. és 2008. szeptember 12. között rendelkeznie kell összesen 20 reklámkommunikációs kampány megtervezésével és kivitelezésével, amelyet legalább öt országos médiumban publikáltak. A kampányok témája - vagylagosan - ismeretátadás, tájékoztatás, image és márkaépítés, illetve attitűdváltás vagy -javítás volt.
A referencia kampányok közül ötöt pénzügyi szerv megrendelésére kellett végezni, ötnek pedig társadalmi célúnak kellett lennie. A pályázó cégnek rendelkezni kell még 10 teljes körű (forgatás, utómunkák stb.) filmkészítési referenciával is.
A dokumentáció nettó 40 ezer forintért vásárolható meg. Az ajánlattételi határidő ez év szeptember 18. Az ajánlattevők közül a jegybank hármat választ ki, akiket október 6-ig értesít arról, hogy részt vehetnek a második fordulóban zajló versenypárbeszéden.